دکتر کریمی: اعتماد مردم را با سلامت و تعهد در کار پاسخ می دهم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اکبر کریمی عصر چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا افزود: پیروز واقعی انتخابات هفتم اسفند مردم هستند که با درایت به فراخوان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و خادمان خود در خانه ملت را برای تکمیل زنجیره اقتدار نظام و سرعت بخشی به پیشبرد امور کلان برگزیدند.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی محمل قانونگذاری و نظارت اجتماعی است و تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا درسایه برنامه محوری ، تخصص، سختکوشی و به دور از رویکرد خاص و جانبدرانه در تصمیم سازیهای کلان کشور و بهبود چهره حوزه انتخابیه خود اثرگذار باشم.
وی افزود: پشتوانه آرای مردمی در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب مسئولیت سنگینی بر دوش من گذاشته تا با استفاده از این فرصت و اعتماد؛ در عرصه ملی و فرآیند قانونگذاری مشارکت فعالانه داشته باشم و بسترسازی در سایه همدلی و تعامل با تمامی ارکان نظام را برای پیشبرد مسایل اساسی کشور در شرایط فعلی داشته باشم.
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تعدد قوانین و تغییرات زودهنگام در قانون های مصوب مجلس یکی از ضعف های موجود در کشور است که در مجلس دهم باید برای ثبات قوانین و اصلاح قانون های ناقص یا متضاد چاره سازی شود و همانند بسیاری از کشورها اداره امور در سایه قوانین کارآمد و تثبیت شده نهادینه شود.
کریمی عنوان کرد: شاید در این دوره یکی از تکالیف مهم نمایندگان مردم در مجلس این باشد که تعدد قوانین، نگاه های جزیره ای، بخشی و مقطعی به اجرای قانون را در موضوعات مختلف اصلاح کنند و سفره تناقص را از مصوبات قانونی برچیده و به سردرگمی مجریان قانون پایان دهند.
وی توضیح داد: مجلس و دولت همدل و همسو در سایه قانون به تحقق امور و تصمیمات کلان کشور جامه عمل می پوشند و رسالت مجلس توانمند این است که بررسی علمی و تخصصی قوانین را برای دستیابی به قوانین جامع که دستمایه تسهیل و تسریع امور اجرایی است را برجسته سازی کند.
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم نظارت اجتماعی را یکی دیگر از تکالیف مهم نمایندگان مجلس دانست و گفت: وظیفه نظارتی خانه ملت سرمایه ای بزرگ برای نظام در سلامت اجرایی و قانونگرایی است و هر نماینده مجلس می بایست در سایه آگاهی و تخصص، فرآیند دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی را رصد کند و به عنوان امین و وکیل مردم مسیر هر سوء استفاده و تخلفی را به موقع سد کند.
کریمی افزود: وزن هر نماینده در انجام رسالت خطیر نظارتی مجلس به تخصص ، تجربه و سوابق اجرایی و مدیریتی او بازمی گردد و پرسشگری صادقانه و تیزبینی بهنگام از سوی مردم بدون نگاه قومی و جناحی نماینده را در وظیفه نظارتی کمک می کند.
وی یادآور شد: نظارت اجتماعی خانه ملت تنها به تکلیف نظارتی نمایندگان ختم نمی شود بلکه مردم نیز در این خصوص مسئولند و باید منتخب خود را در قالب برنامه ها و شعارهای انتخابیش رصد کنند.
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم خاطرنشان کرد: هر فرد در هر مسئولیت و جایگاه اجتماعی از عالی ترین تا کمترین سطخ در معرض مطالبه گری و نظارت اجتماعی قرار دارد و علاوه بر پاسخگویی نمایندگان مجلس به مردم ، رسانه های جمعی، مراجع نظارتی ، نمایندگان احزاب و تشکل های مردمی نیز باید عملکرد منتخب خود را در مجلس در بوته نقد و نظر بگذارند چرا که دانستن و پاسخگویی حق مردم است.

***ساماندهی اقتصادی و تقلیل معضلات معیشتی سرفصل برنامه های خانه ملت
کریمی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور به نظر می رسد که ساماندهی امور اقتصادی و تقلیل معضلات معیشتی مردم که از رکود تورمی سالهای قبل نشات گرفته از مهمترین سرفصل های کاری خانه ملت در دوره دهم باشد.
وی افزود: دولت و مجلس باید بکوشند تا بهترین شرایط ترمیم اقتصاد کشور و فرصت سازی برای سرمایه گذاری و اشتغال را مهیا کنند و زمینه سازی برای بهترین بهره از پساتحریم نیز از مسائلی است که در خط نخست موضوعات قابل رسیدگی قرار دارد.
وی گفت: اشتغالزایی و ایجادثبات در مشاغل موجود، حمایت ریشه ای از کارآفرینی و کسب و کار از دیگر مسایل اولویت دار مجلس دهم در کنار ابزارهای اجرایی دولت است.
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: استان مرکزی به عنوان قطب مطرح تولید کشور در موضوعات ساماندهی اقتصادی مستلزم نگاه ویژه است و اولویت در این استان حفظ و صیانت اشتغال موجود و فعال سازی ظرفیت های راکد تولید است و غفلت از این مساله خطر بیکاری جمعیت شاغل را در پی رکود تورمی به همراه دارد.
کریمی اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی اراک در زمره صنایع مادر تخصصی و کارساز هستند به طوریکه زنجیره تولید و حیات بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط استان و کشور به آن ها وابسته است، بنابراین رسیدگی به مشکلات و مسایل آن ها به صورت ویژه را از تکالیف مهم خود می دانم.
وی یادآور شد: برخی کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی اراک ماهها مطالبات معوقه و حقوق پرداخت نشده دارند که ادامه این شرایط نامطلوب به مصلحت کشور، جامعه و استان نیست و نیاز است که اتاق فکر مشترک مجلس و دولتیان برای حقظ و تقویت هویت صنعتی اراک و استان مرکزی تقویت شود و چاره سازی بهنگامی برای مشکلات انباشته صنایع که اغلب آنان برند معتبر ملی و بین المللی دارند، صورت پذیرد.
کریمی، ایجاد زیرساخت های توسعه صنعتی، تلاش برای به روز رسانی فناوری در صنعت و معدن و ایجاد توازن در پراکنش صنعتی شهرهای اراک، خنداب و کمیجان را از موضوعات و برنامه های مهم دانست.

***برجسته سازی دیدگاه مشورتی و پژوهشی دانشگاه ها
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه ها کانون رشد و قلب ایده سازی و تولید علم و نظر هستند و یکی از نیازهای اساسی استان مرکزی و حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، برجسته سازی جایگاه و نقش دانشگاه ها و صاحبان علم و اندیشه در تصمیم سازی ها و امور اجرائی است.
کریمی افزود: استفاده از نظرات و مشورت های صاحب نظران و نخبگان در تمامی ابعاد به ویژه پررنگ شدن پیوست صنعت و دانشگاه برگ برنده در تحقق اهداف توسعه ای استان است و ملاک اینجانب به عنوان نماینده مردم ارتباط نزدیک با کانون های دانشگاهی و تشکل های مردمی و خصوصی به ویژه در عرصه اقتصاد استان برای مساله شناسی و راهبردهای اثرگذار و ذی قیمت است.

***مدافع مطالبات مردم در حوزه کاهش آلاینده های محیطی هستم
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم گفت: حفاظت از منابع پایه زیستی به عنوان سرمایه اصلی هر جامعه ای مطرح است و با توجه به اینکه مسائل زیست محیطی از جمله آلودگی هوا، مدیریت پسماندها، آلایندگی منابع پایه آب و خاک از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم حوزه انتخابیه به ویژه اراک است، این موضوع به دور از جنجال ، جوسازی و حرکت های هیجانی به عنوان منتخب مردم دنبال می شود.
کریمی افزود: مقوله زیست محیطی باید بر مبنای مطالعات علمی و تخصصی، مساله شناسی و دنبال شود و و همه تلاش به کار گرفته می شود تا با ظرفیت های قانونی، مصوبات و راهکارهای موجود بیشترین امکان در فصل بودجه ای و اقدامات اجرایی در بهبود شرایط موجود جذب شود و اقدامات و تمهیدات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به بار بنشیند.

*** تقویت زیرساخت های سلامت با مشارکت بخش خصوصی و تامین اجتماعی در کنار دولت
وی گفت: سلامت از مهمترین مولفه های توسعه است چرا که اهداف توسعه ای با وجود نشاط روحی و جسمی شهروندان هر جامعه محقق می شود.
کریمی افزود: برنامه تحول نظام سلامت که توسط دولت یازدهم اجرایی شد، گامی عملی و موثر در بهبود خدمات بهداشتی و درمانی به مردم بود و نیاز است که مجلس دهم با نگاه حمایتی و قوانین موثر شرایط مناسب را برای حل مشکلات و نواقص آن در کنار اقدامات و برنامه های دولت اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: با تمامی تلاش های انجام شده در حوزه سلامت که سطح رضایتمندی مردم را ارتقاء داده، هنوز تا شرایط مطلوب در خدمات درمانی و بهداشتی فاصله زیادی است و در این راستا استان مرکزی و به ویژه شهرهای اراک، کمیجان و خنداب در توسعه زیرساخت های سلامت نیازمند حمایت و مساعدت ویژه هستند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشتر بیمارستان دولتی اراک قدمت زیادی دارند و از طرفی شهرستان های خنداب و کمیجان نیز از داشتن بیمارستان مناسب محروم هستند و نوسازی زیرساخت های درمانی در این مناطق به تنهایی از عهده دولت برنمی آید.
کریمی اظهار کرد: تحقق مطالبه به حق مردم استان مرکزی در تقویت و نوسازی زیرساخت های درمانی نیازمند آن است که سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از نهادهای بیمه گر اصلی استان و بخش خصوصی پای کار بیایند و سهم و دین خود را به سلامت مردم ادا کنند.
وی اظهار کرد: ایجاد واحدهای درمانی به روز و مجهز حق مردم اراک، کمیجان و خنداب است و تامین اجتماعی باید متناسب با حق بیمه پرداختی حدود ۲۴۰ بیمه شده تحت پوشش و ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر استان در شهرستان اراک با نیمی از دامنه جمعیتی استان و شهرستان های کمیجان و خنداب به عنوان محرومترین مناطق استان مرکزی بهترین زیرساخت های سلامت را در کنار حوزه دولتی ایجاد کند.
کریمی یادآور شد: درحال حاضر استان مرکزی در خدمات بهداشتی و درمانی ازنُرم دولتی و غیردولتی فاصله زیادی دارد و باید در سایه برنامه هدفمند با سهم بندی موثر حوزه دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی این عقب افتادگی ها به سرعت جبران شود.

***رونق کشاورزی استان با مدیریت بهینه آب و توسعه هدفمند صنایع تبدیلی و تکمیلی
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم گفت: کشاورزی یکی از قابلیتهای مهم استان مرکزی در کنار صنعت است و باید با مدیریت اصولی و بهینه آب و توسعه هدفمند صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، قابلیت های این بخش در اشتغالزایی، تولید ثروت و تضمین امنیت غذایی بارور شود.
کریمی افزود: مهمترین چالش کنونی استان و شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب ساماندهی آب در حوزه کشاورزی ، تحقق الگوی کشت کم آب بر، یکپارچه سازی اراضی و استقرار روش های آ بیاری نوین در این بخش است که تمام تلاش برای تقویت قوانین تسهیلگر در سامان این حوزه و حمایت از بهره برداران آن انجام خواهد شد.
وی توضیح داد: خام فروشی بسیاری از محصولات کشاورزی در برخی موارد زیان اساسی به دسترنج یک سال بهره بردار است و به عنوان برنامه اصولی، تقویت صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی برای شهرستان های خنداب و کمیجان به عنوان قطب کشاورزی استان مرکزی و همچنین روستاهای اراک با قوت دنبال می شود.
وی گفت: حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات و فرآورده های دستی ، صنایع تکمیلی حوزه دامپروری به منظور افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی در شهرستان های خنداب، کمیجان و اراک به صورت هدفمند پی گرفته می شود و این مهم باید باسرریز حمعیت جوان تحصیل کرده روستایی در صنایع تبدیلی در کنار کشت و کار مهیا شود و رونق اقتصادی در عرصه کشاورزی را به معنای واقعی رقم بزند.

***چهره فرهنگی استان مرکزی باید شناسانده شود
منتخب مردم اراک،کمیجان و خنداب در خانه ملت گفت: استان مرکزی مهد بزرگان و فرهیختگان و کانون مهم فرهنگی، ایده سازی و تفکر و دانایی است که باید این چهره در کنار داشته های صنعتی و کشاورزی آن به خوبی معرفی شود.
کریمی افزود: گستره فرهنگ و داشته های بومی آن مهمترین سرمایه استان مرکزی است و شنیدن صدای اهالی فرهنگ و هنر و نقش آفرینی آنان در برجسته سازی ظرفیت های فرهنگی از موضوعات مورد حمایت اینجانب است .
وی تقویت زیرساخت های فرهنگی، توجه دادن به پیوست های اجتماعی و فرهنگی، تقویت گفت و گو و ظرفیت های فرهنگ را به عنوان سرمایه نرم و پایه و اساس سایر بخش ها دانست.
کریمی در بخش دیگری از سخنانش از مردم، دست اندرکاران ستاد انتخابات استان مرکزی، هیات های اجرایی، نظارتی و بازرسی و فرمانداران شهرستان های اراک کمیجان و خنداب، عوامل قضایی، امنیتی و انتظامی و فعالان رسانه ای که در رقم زدن انتخبات سالم و با نشاط در این خطه مشارکت داشتند، تشکر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش نقش رسانه ها را در اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و نظارت اجتماعی را حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: خبرگزاری ایرنا ظرفیت حرفه ای و تخصصی خود را به عنوان ظرفیت ملی نظام ثابت کرده و انتظار است که در مباحث استانی روند و رویکرد حرفه ای خود را بیش از پیش بسط دهد.
وی افزود: تریبون ایرنا به رغم اینکه خبرگزاری دولت نامیده شده، فرابخشی و تخصصی است و توانسته به خوبی در مساله شناسی، پیگیری مطالبات مردمی، پژوهش های خبری ، نظرسنجی ها و اطلاع رسانی بهنگام و دقیق یاور تصمیم سازان کلان کشور و استان باشد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: این خبرگزاری در جریان انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و بی طرفی نسبت به نامزدها و جریانات سیاسی را در دستور کار داشت.
علی حیدر شاه حسینی افزود: با تشکیل ستاد انتخابات در سازمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی و برنامه ریزی انجام شده ، علاوه بر پوشش رویدادهای انتخابانی ، چندین میزگرد در ایرنا اراک برگزار شد و مباحث مربوط به انتخابات به بحث و نظر گذاشته شد.
وی افزود: ایرنا استان مرکزی در راستای کیفی گرایی و توجه به کار حرفه ای، مطالبات مردم از نماینده منتخب را بررسی و در قالب فراوردهای مختلف خبری منتشر کرده است.
وی با بر شمردن پاره ای از خواسته های مردم از منتخب مردم در مجلس اظهارکرد: تهیه بولتن های گوناگون از مسائل و مشکلات
استان، گزارش های کیفی و خبرهای مناسب و دارای ارزش از جمله اقدامات ایرنا است که با جدیت تمام دنبال شده است.
وی با ارائه پاره ای از تولیدات ایرنا به منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: مستند سازی مسائل و نیازهای استان به نحوی که قابل پیگیری باشند، از اقدامات دیگر این خبرگزاری ست که مسئولان را در شناخت هر چه بهتر استان یاری می کند.
علی اکبر کریمی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب ،از مجموع ۲۶۵ هزار و ۲۸۸ آرای صحیح، با کسب ۱۰۳هزار و ۲۳۴ رای به خانه ملت راه یافت و محمدحسن آصفری با کسب ۵۹ هزار و ۲۸ رای و سیدمهدی مقدسی با کسب ۵۴ هزار و ۵۴۶ رای به مرحله دوم راه یافتند.
کریمی در سال ۱۳۴۷ در شهر اراک در یک خانواده مذهبی متولد شد و تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهر گذراند.
در سال ۱۳۶۵ همزمان با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، با کسب رتبه اول در مجتمع آموزشی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) و کسب رتبه دو رقمی در کنکور همان سال، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران آغاز کرد.
در سال های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ به صورت پاره وقت با بخش اقتصادی دفتر مطالعات وزارت کشور همکاری کرد و در سال ۱۳۶۹ موفق به اخذ مدرک لیسانس اقتصاد از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد.
از ابتدای سال ۱۳۷۰ از سوی نهاد ریاست جمهوری دعوت به کار شد و به عنوان کارشناس کمیسیون اقتصاد هیات دولت در دفتر دولت مشغول فعالیت شد و به استخدام رسمی نهاد ریاست جمهوری درآمد که این رابطه استخدامی تاکنون نیز ادامه دارد.
همزمان با اشتغال در نهاد ریاست جمهوری، موفق به ادامه تحصیلات دانشگاهی در مقطع فوق لیسانس و دکتری شد و در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم اقتصادی و درسال۱۳۸۲ موفق به اخذ مدرک دکتری (P.H.D ) در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی شد.
از اواخر سال ۱۳۷۹ به دلیل علاقه به فعالیت های اجرایی به صورت مامور به همکاری در بخش اقتصادی بنیاد مستضعفان پرداخت و عهده دار مسئولیت های متعددی در سازمان عمران و مسکن و سازمان صنایع و معادن بنیاد مستضعفان و هیات مدیره شرکت های تولیدی و عمرانی وابسته به بنیاد مذکور شد.
در اوایل سال ۱۳۸۶ از سوی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک برای اداره امور شهرداری اراک دعوت و پس از طی مراحل قانونی مربوط ، حکم انتصاب او از سوی وزیر کشور وقت صادر و از تیر ماه همین سال به عنوان شهردار اراک مشغول به کار شد.
معاون برنامه ریزی استانداری ومعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان از دیگر فعالیتهای کریمی محسوب می شود.
وی از دی ماه ۱۳۹۲ تاکنون به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (شرکت سهامی عام و بورسی) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل مشغول فعالیت است.
حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب دو کرسی از هفت کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.