تایید اصلاح قرارداد پیمانکار طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: اصلاح قرارداد پیمانکار طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به هدف تسریع در تکمیل این طرح ملی، تایید شد.

«نوربخش عسکری» افزود: اصلاح قرارداد پیمانکار این طرح ملی نقش مهمی در رفع موانع حوزه اجرایی و تسریع در بهره‌برداری از پروژه دارد.

وی بیان کرد: قراردادی که با پیمانکار فعلی این طرح منعقد شده بود، مشکلاتی از نظر حقوقی، اجرایی و فنی در روند اجرایی پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ایجاد کرده بود که احتمال داشت در روند اجرای این پروژه بزرگ اختلال ایجاد کند که با بازنگری و اصلاح قرارداد منعقده با پیمانکار، این موانع مرتفع شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: امید است با رفع این موانع این طرح با همان سرعتی که از سال گذشته و با نگاه ویژه دولت سیزدهم و اختصاص اعتبارات خوبی که در دور اول سفر رییس جمهور به استان مرکزی صورت گرفت، شاهد سرعت هرچه بیشتر روند اجرای کامل بیمارستان ولیعصر(عج) و تحویل آن به مردم باشیم.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات فنی مجموعه ورزشی شهرستان دلیجان هم گفت: این مجموعه با وجود استخر و سالن‌های ورزشی جنبی، در ۲ تا سه سال گذشته بدون استفاده و غیرفعال است و دچار خسارت‌هایی شده است.

وی بیان کرد: گروه نظارت فنی استان مرکزی از این مجموعه ورزشی بازدید کرد و گزارش آن در نشست شورای فنی ارایه شد و مقرر شد تا اداره‌کل ورزش و جوانان استان با انتخاب مشاور، مشکلات فنی این مجموعه را برطرف کند و با فراخوانی، استخر را به بخش خصوصی ذیصلاح واگذار کند تا هرچه سریعتر این ظرفیت‌ ورزشی مورد استفاده مردم شهرستان دلیجان قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: کارخانه‌های آسفالت استان از پراکندگی نامناسبی برخوردارند و نیاز است گزارشی از وضعیت آنها تهیه و در نشست شورای فنی استان مرکزی ارایه شود تا با دعوت از دستگاه‌های ارائه دهنده مجوز تاسیس این کارخانه‌ها، در مورد جانمایی و اعطای مجوز در مکان‌های مناسب و برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها تصمیم‌گیری شود.

عسکری در خصوص نظارت بر اجرای پروژه‌های مسکن ملی نیز گفت: اجرای کیفی و مناسب پروژه‌های مسکن ملی اولویت اعضای شورای فنی استان است و در این راستا گروه نظارت فنی ذیل شورای فنی که متشکل از مهندسین و متخصصین برجسته استان مرکزی است، از پروژه‌های در حال اجرا و حتی پروژه‌های خاتمه یافته مسکن ملی، بازدید می‌کنند.

وی اظهار کرد: رتبه‌بندی فنی دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است و دستگاه‌های اجرایی استان از لحاظ فنی و اجرای پروژه‌ها، نحوه برگزاری مناقصات، انعقاد قراردادهای پیمان و کیفیت و سرعت اجرای پروژه‌ها بررسی و رتبه‌بندی می‌شوند و با دستگاه‌هایی که رتبه ضعیف کسب کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: اهتمام دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و غیرفعال جدی است.

عسکری تصریح کرد: تهیه گزارش فنی از تمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان در دستور کار است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.