پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی برای دعوت مردم به حفظ عرصه‌های طبیعی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی و محمود زمانی‌قمی در پیامی مشترک آورده‌اند: تغییرهای اقلیم، تخریب سرزمین، کمبود آب شرب و نبود تکاپوی تولیدهای کشاورزی برای تأمین نیاز بشر و انقراض شمار زیادی از موجودات زنده از چالش‌های اساسی امروز است.

چالش‌های زیستی و طبیعی در قرن حاضر به حدی است که بخش بزرگی از تصمیمات را به خود اختصاص داده و برون‌رفت از این مشکلات دغدغه اصلی نخبگان و اندیشمندان شده است.

نگرانی از وضعیت آینده منابع طبیعی کشور و عواقب دست درازی نابخردانه آدمی در اندوخته‌های طبیعی، از مسائلی است که نباید از نظر دور داشته شود، چرا که کیفیت حیات و ماهیت زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، رهبر معظم انقلاب با درایت و دلسوزی تاکید ویژه بر فرهنگ منابع طبیعی به عنوان معارف عمومی دارند.

هفته منابع طبیعی علاوه بر یادآوری اهمیت حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده، مردم را به مشارکت در اجرای برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی از جمله کاشت و نگهداری درخت دعوت می‌کند.

شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان “مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم” نمونه برجسته‌ای است از اینکه چگونه می‌توان با مشارکت در راستای تحقق شعار اصلی توسعه پایدار برای نسل‌های آینده میراثی ماندگار را باقی گذاشت.

کاشت نهال تنها یکی از راه‌های حفاظت از منابع طبیعی است، اما این سنت حسنه باید در همه اقشار نهادینه شود.

مشارکت بر همفکری مردم در اجرایی کردن طرح‌های منابع طبیعی از جمله پیشگیری، اطفای حریق و آتش‌سوزی در مراتع، جلوگیری از تخریب و تبدیل مراتع توسط سودجویان و زمین‌خواران با اطلاع‌رسانی به یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ و مشارکت در اصلاح و احیا مراتع استان به مسئولان امر کمک خواهد کرد تا بتوانیم در مقابل بلایای طبیعی از جمله سیل، خشکسالی و ریزگردها آسیب نبینیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.