برگزاری همزمان ۵۰۰ یادواره در ۵۰۰ مسجد استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- حجت‎الاسلام حسن هنرمند در جلسه هماهنگی برنامه‎های ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا ضمن اعلام برنامه‎های ۲۲ اسفند، که با حضور سپاه روح‌الله استان، اداره کل تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور حماسی مردم ایران اسلامی خصوصاً مردم شهیدپرور استان مرکزی در روز هفتم اسفند، گفت: این حرکت موجب تقویت بنیان نظام اسلامی و مایوس شدن دشمنان اسلام می‌شود.

وی افزود: مردم ایران اسلامی با خلق حماسه‌ای دیگر به جهانیان نشان دادند که همواره پشتیبان این نظام و ولایت فقیه هستند و به برکت خون پاک و مطهر شهیدانی که با حرکت در مسیر ولایت و تشخیص دقیق و صحیح ضرورت حضور در صحنه تا پای جان در مقابل زورگویان ایستادند، نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در تاریخ به یادگار گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی ادامه داد: امروز تکلیف همگانی حرکت پرتلاش در مسیر تحقق آرمان‌های ولایت در زمینه‌هایی همچون تحقق حکومت جهانی اسلام، پیشرفت و تعالی معنوی و علمی، تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با جلوه‌های جنگ نرم و حضور درصحنه دفاع ازدستاوردهای خون شهدا تا نیل به قله‌های عزت و تعالی است و بی‌شک هرگونه غفلت، اعوجاج و انحراف از این مسیر نورانی، عذاب الهی و خسران ابدی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تأکید بر برگزاری شکوهمند برنامه‌های ۲۲ اسفند، این روز را در تقویم ایران اسلامی از جمله مناسبت‌های مهم برشمرد و گفت: هر چه داریم به برکت خون پاک شهیدانی است که در راه اسلام و وطن به زمین ریخته شده و امروز ایران اسلامی در سایه این خون‌های پاک در اقتدار و امنیت کامل بسر می‌برد.

هنرمند ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: بنیاد شهید در ۲۲ اسفندماه ۵۸ به فرمان امام راحل تاسیس شد و در سال ۸۳ نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۵۴۴ خویش این روز را روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرد.

این مقام مسئول افزود: این روز، روزی است که باید فجرآفرینان و عزت‌‎آفرینان را پاسداری کنیم، ۲۲ اسفند روز درس آموزی از شهیدان و بازخوانی آموزه‌های وحی و توحید و روز نکوداشت ارزش‌های بنیادین انسانی است.

آشناسازی مردم با اهمیت این روز بویژه نسل جوان یکی از اهداف گرامیداشت این روز است که مدیرکل بنیاد استان معتقد است باید در این خصوص تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با تقدیر از اعضای کمیته ایثارگران استان، از برگزاری یادواره‌های مختلف و تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا، مزین کردن سربرگ نامه‌های اداری با عنوان «۲۲ اسفند بزرگداشت روز شهدا»، ارسال پیامک تبریک این روز، کاشت ۲۲ نهال در محیط دانشگاهی را از جمله برنامه‎‌های این روز دانست که با همکاری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

هنرمند افزود: برگزاری ۵۰۰ یادواره در ۵۰۰ مسجد، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل و تکریم ایثارگران، تبلیغات محیطی، ارسال پیامک تبریک، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح استان و برگزاری مسابقات در مدارس بین دانش‌آموزان تحت عنوان دل‌نوشته‌ای به شهید، قرائت وصیت‌نامه و زندگی نامه شهدا در مدارس، برپایی نمایشگاه‌ها، کاشت نهال، ایستگاه‌های صلواتی، سخنرانی مدیران بنیاد قبل از خطبه‌‎های نماز جمعه را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت بزرگداشت روز شهدا عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.