عدم رعایت الگوی مصرف برق توسط ۱۹۰ اداره در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۹۰ اداره دولتی این استان الگوی مصرف برق را رعایت نکردند که برخوردهای لازم با آنها صورت گرفت.

«محمود محمودی» روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: تاکنون برق ۵۰ اداره پرمصرف استان مرکزی به دلیل رعایت نکردن کاهش مصرف برق و توجه نکردن به اخطاریه‌ها قطع شده و ۱۴۰ اداره نیز اخطار دریافت کردند.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، تمام ادارات ملزم به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف همان روز در ساعات اداری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، تعداد مشترکین اداری سطح استان را حدود ۲ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: مصرف مشترکین اداری ۲۸ مگاوات است که تاکنون ۱۳مگاوات همکاری داشته‌اند اما این میزان باید به بیش از ۱۹مگاوات برسد.

محمودی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف، از طریق مولدهای خود تامین کنند.

وی ادامه داد: ادارات، نهادها و ارگان‌ها باید در روزهای کاری هفتە در ساعات پیک، مولدهای خود (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکە عمومی توزیع برق، قطع کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تاکید کرد: ادارات با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی، حذف مصارف غیرضرور، استفاده از سیستم هوشمند روشنایی و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم درجه دمای کولر گازی روی دمای آسایش(۲۴درجه) می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف و پایداری شبکه برق استان داشته باشند.

بیش از ۷۷۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.