سازمان‌های مردم نهاد در ابعاد مختلف از دستگاه های دولتی جلوتر هستند

استاندار مرکزی گفت: بدهی ما به سمن‌ها زیاد است و سازمان‌های مردم نهاد از بسیاری جهات از دستگاههای دولتی جلوتر هستند.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در نشست مشترک امور اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده و تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی افزود: برای برآورد تخمین لایه‌های مخفی معضلات اجتماعی، همکاری سمن‌ها لازم است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی بیان کرد: نقطه آغازین پیشرفت، آرمان‌خواهی است و پیشرفت با امید محقق می‌شود.

وی به تلاش مدیران استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته مدیران استان مرکزی ۷۷۰ سفر به ۱۱ شهرستان استان مرکزی داشتند اما مطالبه مردم و مشکلات زیاد است و دولت سیزدهم، دولت بدون توقف و تعطیل است.

استاندار مرکزی گفت: مدیران موظف هستند موضوعات را پیگیری کنند و برای حل مشکلات حتی نباید یک ساعت توقف باشد.

مخلص‌الائمه به عدم حضور تشکل‌ها در کارگروهای استان اشاره کرد و گفت: همه تشکل‌ها می‌توانند در همه کارگروه های استان حضور داشته باشند و محدودیتی وجود ندارد.

وی فزود: تاسیس بنیاد کربلایی کاظم ساروقی با توجه به معجزه قرن در دستور کار استان است.

وی بیان کرد: سازماندهی دستیار مردمی سازی دولت نیز در استان مرکزی در دستور کار است که در هر فرمانداری این پست وجود دارد و وظیفه آن هم ارتباط با لایه‌های مردمی است.

مخلص‌الائمه افزود: اگر مدیری، راهبرد پشت میز را به راهبرد بدون تکلف بین مردم ترجیح دهد، مدیر نیست.

وی بیان کرد: پارسال برای طرح‌های عمرانی سه هزار ۴۰۰ میلیارد تومان وارد استان شد که امید است امسال بیشتر محقق شود.

استاندار مرکزی گفت: ۳۸ پروژه سلامت محور در استان فعال است که برخی از طرح‌های عمرانی از برنامه کاری جلوتر هستند.

مخلص‌الائمه افزود: برخی طرح‌های عمرانی استان پارسال افتتاح شد که اگر طبق روال گذشته ادامه داشت باید سالها به طول می‌انجامید.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۶۳ هزار دانشجو به تحصیل اشتغال دارند، افزود: هر ساله ۱۵ هزار نفر در مقطع تحصیلی ارشد و دکترا در استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی به حوادث تلخ سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال، سال سختی در حوزه سیاسی بود وکشور در حوزه اقتصادی آسیب دید.

فعالیت ۵۰۰ سمن در استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: ۵۰۰ مجموعه سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی فعالیت دارند.

«بهنام نظری» افزود: سمن‌های استان مرکزی ارتباط موثری با نهادهای غیردولتی دارند و حلقه واسط بین مردم و حاکمیت به شمار می‌روند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در مشارکت اجتماعی منجر به توسعه می‌شود و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانا در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز به کاهش جمعیت استان اشاره کرد و گفت: ستاد مردمی جمعیت در استان مرکزی با هدف افزایش موالید تشکیل شده است.

«پروین مفتح‌زاده» افزود: لازمه ستاد مردمی، ارتباط آحاد سمن ها با این ستاد است تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استان استفاده شود.

وی بیان کرد: می‌توان از ظرفیت سمت‌ها برای باز کردن گره‌ها استفاده کرد و این سازمان‌ها در هر بخشی، ریل جمعیت را در پیش روی خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: برای خروج استان از چاله جمعیتی چهار موضوع در دستور کار است که شامل کاهش طلاق، افزایش آمار ازدواج، ارتقا سلامت در استان و جلوگیری از سقط جنین است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: حضور در تشکل‌ها به عنوان فعالیت داوطلبانه، غیر دولتی و غیر انتفاعی نشان از شخصیت توسعه یافته است.

«محمدامین باقری» افزود: در گذشته تمدید مجوز سمن‌ها به صورت نامحدود صادر می‌شد و اکنون سیاست وزارت کشور بر این است که مجوز سمن ها ۲ ساله تمدید شود.

وی بیان کرد: ارزیابی فعالیت ۱۵۰ سازمان مردم نهاد استان مرکزی که مجوز آنها توسط استانداری صادر شد، به انجام رسید.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امسال سمن‌های بهزیستی، ورزش و جوانان، علوم‌پزشکی، محیط زیست و تشکل‌های شهرستان های استان تا پایان سال ارزیابی می‌شوند.

استان مرکزی یک‌میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.