تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس دهم در استان مرکزی به اوج خود رسید

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، بر اساس قانون انتخابات نامزدهای مجلس دهم از ۲۹ بهمن ماه تا ساعت هشت صبح ششم اسفند فرصت عرضه خود را در چارچوب تبلیغات انتخاباتی دارند و اینک که چندساعتی تاممنوعیت فعالیتهای تبلیغی باقی است، نامزدها و هواداران آنان تمامی توان خود را با شیوه های متنوع برای جلب آرای مردم به کار گرفته اند.
جنب و جوش در ستادهای انتخاباتی در اراک – مرکز استان مرکزی – از عصر چهارشنبه ساعت به ساعت بیشتر می شود و اغلب خیابان های هسته مرکزی اراک به ویژه شهید شیرودی، شهید رجایی و امام خمینی با ترافیک سنگین خودرو همراه است و پیاده روها مملو از جمعیت است که یا برای نامزد خاصی تبلیغ می کنند و یا برای آشنایی با برنامه های نامزدها کنجکاوند.
میزان اقلام تبلیغی در ابعاد و اشکال مختلف به حدی در خیابان های اراک زیاد است که بارشی از تبلیغ ایجاد کرده و سنگفرش خیابان ها با پوستر ها و تراکت های رنگی پوشیده شده است.
از هر ستاد تبلیغی نوا و سرودی به گوش می رسد و موسیقی های پخش شده اغلب پیام و فراخوان عموم برای شرکت در پای صندوق های رای است.
در برخی از خیابان های اراک هواداران تعدادی از نامزدها به صورت جمعی حرکت می کنند و تصاویر و شعارها و برنامه های نامزد مورد حمایت خود را با صدای بلند به همشهریان می گویند.
عده ای نیز پوسترهای نامزد مورد حمایت خود را به صورت تن پوش درست کرده و در بین جمعیت حرکت می کنند.
مانور موتورسواران و خودروهایی که با پوستر نامزدها تزئین شده و با پخش موسیقی و حرکت برف پاکن ها در پهنه خیابان های اراک ظاهر می شوند از دیگر شگردهای تبلیغی نامزدها در این شهر است.
برخی از هواداران نامزدها در تبلیغات خود از رنگ های خاص که در ادبیات سیاسی مفاهیم جناحی خود را دارد بهره گرفته اند و با لباس های همرنگ (فیروزه ای و بنفش) در خیابان و ستادهای تبلیغی حضور دارند.
عده ای از هواداران یکی از نامزدها در اراک نیز پارچه عریضی را در صف طولانی خود در مقابل ستاد اصلی تبلیغی این نامزد در دست گرفته اند که بر روی آن تصاویر و پوستر های رنگی متنوعی نصب شده و در همنوایی با هم در فواصل زمانی نام نامزد مورد حمایت خود را فریاد می زنند.
بازار اسفند دود ، بادبادک های رنگی که حاوی شعارهای نامزدهاست و پرچم های ایران در مقابل ستادها و در دست هواداران نامزدها در اراک به شدت داغ است.
برخی نامزدها با حضور در ستاد خود از نزدیک با مردم صحبت می کنند و برخی دیگر با استفاده از مجالس و میتینگ در ساعات پایانی سعی در جلب ارای مردم دارند.
عده ای از جوانان نیز از پایکوبی خیابانی برای گرم کردن فضای انتخاباتی بهره برده برده اند که البته این جوانان برچسب هواداران نامزد خاصی را ندارند.
بازار گرمی ها فقط به تبلیغات محیطی ختم نمی شود و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز با پیام های انتخاباتی نامزدها بمباران شده و علاوه بر انتشار برنامه ها و پوسترها ، گزارش شهروندی از تبلیغات محیطی به صورت کلیپ ، عکس و نوشته لحظه به لحظه منتشر می شو و برخی گروه ها نیز بحث و نظرهای کارشناسی و یا کشمکش و جدل های انتخاباتی را تجربه می کند.
هم اینک ۱۵۴ نامزد در شش حوزه انتخابیه استان مرکزی شامل « اراک، کمیجان و خنداب» ، « ساوه وزرندیه »، « تفرش و آشتیان» ، شازند، خمین و « محلات و دلیجان» حضور دارند.
پنج نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در استان مرکزی با هم رقابت می کنند.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت هفت کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی نمایندگی مجلس خبرگان را دارد.
در این دوره از انتخابات ۹۸۳ شعبه رای گیری تعیین شده و یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۷۰ واجد شرایط رای دادن هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.