معاون استاندار:نشاط علمی وسیاسی دانشگاه های استان مرهون راهبرد هدفمنددولت است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈشکر الله حسن بیگیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکرد دولت در یکسال اخیر اجرای راهبردهای زیربنایی در تقویت نقشه علمی دانشگاهها، بها دادن به پژوهش های کاربردی، اتصال مراکز آموزش عالی به بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی و ارتقای روحیه پرسشگری و تولید علم در بین دانشگاهیان بوده است.

وی بیان کرد: فضای دانشگاهی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید پویا و بالنده شده و این مهم نمودی از فعالیتها و سیاستهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: حوزه دانشگاهی بزرگترین سرمایه کشور در داشته های نرم افزاری و تربیت نیروی انسانی نخبه و ماهر است و باید اجازه داده شود که برنامه های دولت تدبیر و امید به طور کامل در شاهرگهای حیاتی دانشگاههای کشور جاری شود.

حسن بیگی اظهار کرد: نظام مند شدن و گسترش فعالیتهای تشکلهای دانشجویی و توسعه چارچوب فعالیتهای آنها و بالا رفتن ضریب تحمل و استفاده از ظرفیت های گفت وگو در دانشگاهها از جمله برنامه های کلید خورده در مراکز آموزش عالی است.

وی عنوان کرد: یکی از راهبردهای خوب دولت در ماههای گذشته تکیه بر مهندسی فرهنگی جامعه و تاکید بر اجرایی شدن آمایش آموزش عالی و فعال سازی مصوبات زمین مانده شورای انقلاب فرهنگی است.

وی اضافه کرد: مهمترین اولویت در حوزه آموزش عالی تکیه بر رشد اخلاقمداری و اجرای دقیق نقشه علمی با استفاده حداکثری از ظرفیتها است که شواهد، حرکت صحیح بر این اصول مهم را در دانشگاهها نشان می دهد.

حسن بیگی عنوان کرد: متاسفانه چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود مهلت اندک از فعالیت وزیر علوم و فناوری طرح استیضاح وی را در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده اند، هر چند که رییس جمهوری و شخصیتهای کشوری در مقابل اقدام نمایندگان مجلس حمایت قاطع خود را از فرجی دانا اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد قوای کشور باید در راستای سیاستهای کلان نظام فرصت بیشتری را برای اجرای برنامه های وزرا فراهم کنند تا کشور از قدرت مدیریتی نیروهای خدوم خود محروم نماند.

هم اینک ۱۴ دانشگاه دولتی، ۱۳ دانشگاه پیام نور، ۲۴ مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی، ۲۲ دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۰ دانشگاه غیرانتفاعی در استان مرکزی با بیش از ۵۰۰ رشته دانشگاهی در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی فعالیت دارند.

هم اینک ۱۱۶ هزار و ۹۱۶ داشجو معادل ۱۰ درصد از جمعیت استان مرکزی در ۸۳ مرکز آموزش عالی به تحصیل اشتغال دارند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. حیدری گفت:

    کدام نشاط علمی و سیاسی ؟ دریغ از یک جلسه ی جدی ازاد اندیشی و نظریه پردازی و دریغ از یک تشکل صنفی مستقل برای استادان دانشگاهها .؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.