تشکیل کارگروه دائمی رسیدگی به مسایل خبرنگاران در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از موج،ˈشکر الله حسن بیگی اظهار داشت: در پی نشست ویژه روز خبرنگار و بیان معضلات متعدد صنفی عرصه رسانه، با دستور استاندار مرکزی ایجاد کارگروه ویژه برای ارزیابی و حل معضلات این صنف در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: نخستین نشست این کارگروه در هفته جاری برگزار می شود و اعضای دائمی آن مسوولان دستگاه های فرهنگ شامل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری مرکزی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارن، شورای بانک های استان، راه و شهرسازی و نمایندگان رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری استان مرکزی هستند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری استان مرکزی عنوان کرد: حوزه رسانه یکی از ارکان مهم در عرصه تصمیم سازی و پشتیبانی برنامه های توسعه محور استان است و حل مشکلات و دغدغه های صنفی خبرنگاران و حمایت های حرفه ای از آنها در پیشبرد امور استان اهمیت ویژه ای دارد.
حسن بیگی گفت: یکی از اهداف کارگروه مذکور ایجاد اتاق فکر رسانه ای و انتقال مسائل و نیازهای منطقه به مدیریت ارشد استان است.
وی بیان کرد: پیگیری تشکیل اتحادیه و تشکل های صنفی در حوزه رسانه برای خبرگزاری ها، عکاسان و تصویربرداران، فعال سازی خانه مطبوعات و اتحادیه نشریات محلی از دیگر اهداف این کارگروه است.
هم اینک ۵۴ نشریه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که ۴۲ نشریه فعال هستند.
۱۲ نمایندگی نشریات سراسری و ۲۱ دفتر خبرگزاری نیز در استان مرکزی فعالیت دارند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.