تحقق وعده های انتخاباتی با مشی اعتدالی و به دور از افراط و تفریط

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا آنان می گویند: روحانیان به عنوان نخبگان مکتبی در جامعه، در تبیین معیارهای صحیح در ذهن آحاد مردم برای برگزیدن شایسته ترین افراد در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند.
به باور این روحانیان، نقش آفرینی دلسوزان ارزش های دینی درموضوع تبیین معیارهای صحیح انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است تامردم بتوانند آگاهانه و با آرامش لازم بهترین گزینه ها را داشته باشند و به تبع آن مجلسی مقتدر، آینده نگر، حلال مشکلات، متعهد و تخصصی شکل بگیرد.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی گفت: به نظر من مجلسی کارآمد است که نمایندگان زبده منتخب ملت با بهره مندی از ویژگی های تدین ، تعهد ، اخلاق مداری و بینش سیاسی در آن راه یافته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین حجت الله هاشمی گفت: نمایندگان علاوه بر داشتن شرایط عمومی ، باید در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی صاحب نظر بوده و درک عمیقی از مشکلات جامعه و مردم داشته باشند.
وی افزود: نمایندگان منتخب مردم باید دلبستگی شدیدی نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و امانتدار رای مردم باشند چون نمایندگی مجلس امانتی است که به آنها سپرده شده و باید به طور شبانه روز در حفظ آن بکوشند و از تعهدی که نسبت به ملت دارند تخطی نکنند.
وی با بیان اینکه از مولفه های دیگر برای مجلس کارآمد ؛ داشتن مشی اعتدالی و به دور از هرگونه افراط و تفریط است، اظهارکرد: در گذشته برخی نمایندگان به شدت اسیر افراط گرایی بودند که به ملت صدمات جبران ناپذیری وارد آوردند.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی گفت: نمایندگان باید در خدمتگزاری به مردم صادق باشند، آرمان های امام ، انقلاب ، شهدا و رهبری و نظام جمهوری اسلامی را به عنون یک امر مهم و مقدس بدانند و به تکالیف ذاتی تعریف شده در قانون اساسی جامه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی افزود: آنان برای قانونگذاری و ارائه طرح ها با مطالعه و گذاشتن وقت اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور را به خوبی صورت دهند.
وی بیان کرد: اخیرا شاهد یک انحراف جدی در وعده های انتخاباتی هستیم که بسیاری از آنها قول کارهای اجرایی در حوزه های شهری و روستایی می دهند در حالی که وظیفه نماینده با این مسائل تفاوت فاحشی دارد و انجام این امور به عهده مسئولان اجرایی است و وظیفه نمایندگان نظارت بر حسن اجرای قوانین و حسن اجرای عملکرد مسئولان است.
وی اظهار کرد: نمایندگان باید با مردم صادقانه سخن بگویند و مسئولیت های اجرایی را با دادن وعده های سنگین به مردم با وظایف نمایندگی خلط نکنند، ضمن اینکه برای کاستن مشکلات جامعه باید در صحن مجلس فعالانه حضور داشته باشد و با به تصویب رساندن قوانین کامل و جامع خدمات خوبی داشته باشد.
وی ، وحدت و یکپارچگی با دولت و نهایت همکاری و مساعدت در این خصوص را از دیگر وظایف نمایندگان دانست و گفت: نمایندگان علاوه بر نظارت بر دولت و قوه مجریه باید یاور دولتمردان باشند تا دولت بتواند وعده های خود در انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ را محقق کند تا شاهد شکوفایی اقتصاد و رشد آن در سال آینده باشیم.
مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیون نیز، سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس کارآمد و انتظار از نمایندگان را فصل الخطاب خواند و گفت: مجلس کارآمد می بایست قدرتمند و فراجناحی باشد و علاج درد مردم را بشناسد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین بکتاش افزود: مجلسی کارآمد است که مستقل و صاحب رای باشد و به دور از جناح های سیاسی و فکری ، رابطه بازی ، حزب گرایی و با تلاش و استقامت بتواند در مقابل هجمه های داخلی و خارجی بایستد و در ابواب اجتماعی ، فرهنگی و معیشتی مردم قدم بردارد.
وی با بیان اینکه مجلسی موفق است که از ترفندهای دشمن نهراسد و شجاعانه در جهت توسعه کشور گام بردارد، اظهارکرد: نمایندگان باید صاحب تخصص ، تعهد و به دور از کسالت و خمودگی و آشنا به وظایف نمایندگی باشند.
وی اضافه کرد: نمایندگان نباید استانی فکر کنند ، بلکه باید تفکرات و ایده هایشان ملی و حتی فراملی باشد و به هیچ وجه مرعوب تهدیدات و تحت تاثیرات این و آن قرار نگیرند.
مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیون گفت: نماینده منتخب مردم باید پیگیر مطالبات و خواسته های مردم باشد، درد آشنا بوده و برای رفع معضلات و مشکلات عمومی جامعه بکوشد و مردم را در زمینه های مختلف از مشکلات برهاند.
حجت الاسلام والمسلمین بکتاش افزود: نمایندگان باید همچون سلمان فارسی، ابوذر غفاری و مالک اشتر برای علی زمان باشند و به دور از تجمل گرایی و اشرافی گری ، حزب گرایی و باندبازی در راستای اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری طبق قانون اساسی اهتمام داشته باشند.
وی بیان کرد: نمایندگان ما باید مراقب جریان های افراطی در جامعه که از خارج هدایت می شوند مثل پروژه نفوذ باشند ، آنان باید از دو رنگی و نفاق تبری جویند تا مجلسی با عزت، شرف و قدرت تشکیل شود که بالابودن ایران اسلامی در جامعه جهانی را برای همیشه حفظ کنند و فریب دشمنان دوست نما همچون انگلیس و آمریکا را نخورند.
یکی از روحانیان سرشناس اراک و امام جماعت مسجد حاج آقا صابر نیز گفت: خیلی ها مجلس شورای اسلامی را با شورای اسلامی شهر اشتباه گرفته اند، در حالی که جایگاه حقوقی خانه ملت به فرموده امام راحل در راس امور است و افرادی که از حوزه های انتخابیه با آرای مردم برگزیده می شوند تنها نماینده یک حوزه نیستند بلکه نماینده کل ایران هستند و چنین نمایندگانی باید دردها را بشناسند ، راه های قانونی را بدانند ، قانون محور باشند و در انجام امور، وعده ها و گفتار صداقت داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی افزود: نمایندگان باید در محوریت ولی فقیه حرکت کنند و به جایگاه رهبری و رهنمودهای ایشان توجه داشته باشند.
این خطیب روحانی بیان کرد: نمایندگان باید نسبت به مسائل مختلف حوزه انتخابیه خود درک واقعی داشته باشند و به صورت جناحی عمل نکنند، آنها باید مشکلات عموم مردم را در نظر بگیرند و همچون طبیبی حاذق که وقتی وارد اتاق عمل می شود به طبابت فکر می کند و کاری به زندانی، متهم، مجرم و یا متشخص بودن بیمار ندارد و صرفا وظیفه خود را انجام می دهد، نماینده نیز باید با داشتن درک صحیح از حوزه انتخابیه ، راهکارهای جدی را بیابد و از مسیر صحیح برای رفع آنها اقدام نماید.
وی اظهار کرد: داشتن تعامل با دولت و وزرا برای رفع مشکلات کشور و حوزه انتخابیه (نه بکارگیری زبان تهدید و یا استیضاح وزرا و دولت) نیز از دیگر شاخصه های یک نماینده است که باید با مسائل بطور واقعی ، منطقی و انسانی برخورد کند ، ضمن اینکه باید شجاع باشد تا کسی نتواند او را خاموش کند و از حرکت صحیح و اصولی بازدارد.
وی تاکید کرد: کلمه های اصولگرا و اصلاح طلب درست نیست ، آنچه مهم است باید افراد را بر اساس عملکرد آنها ارزیابی کرد و مسائل را واقع بینانه تر مورد ارزیابی قرار داد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: به نظر می آید در مورد کارآمدی مجلس چند شاخصه از جمله داشتن وجهه انقلابی ضرورت دارد زیرا مجلس انقلابی باید ترسیم کننده خط امام و نظام مبتنی بر ولایت فقیه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین صفر قربان پورگفت: داشتن تخصص و تعهد مکتبی در موضوعات گوناگون و زمینه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و نظیر آن و برخورداری از دانش فنی لازم از دیگر شاخصه های یک نماینده اصلح است ، ضمن اینکه باید موقع شناس و بصیر باشد و اولویت ها را اعم از داخلی و خارجی بشناسد.
وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک مدل جدید حکومتی در دنیاست که نه متکی به اقتصاد غرب و شرق و نه تابع سیاست های دنیای اروپا و غرب و شرق می باشد، از همین رهگذر ؛ مجلس شورای اسلامی باید کارآمد و پویا باشد و با مباحث روشن برنامه ای در راستای سند چشم انداز توسعه به وضع قوانین مترقی و قابل اجرا بپردازد و برای انجام خدمات ارزشی به مردم بدون منفعت طلبی بکوشد.
وی با تاکیدبراینکه مجلس کارآمد در راستای پیروی از نظام ولایی و مکتبی بر مبنای تاسی از ولایت فقیه حرکت می کند، گفت: موضوع اشتغال و ازدواج جوانان ، پرداختن به تولید داخل و نصب العین قراردادن اقتصاد مقاومتی ، از مطالبات به حق مردم از نمایندگان خانه ملت است.
حجت الاسلام والمسلمین قربان پور افزود: نمایندگان با اینکه هنگام مصوبات له و یا علیه صحبت می کنند اما در زمان تصویب قوانین به عمق قصه و موضوع لوایح توجه داشته باشند و طرح های به نفع نظام به دور از گرایش های سیاسی را تصویب کنند.
وی با ابراز اینکه مجلس دهم ، دوره ای پر انرژی را پیش ببرد ، بیان کرد: ارزش های اسلامی در مجلس باید پررنگ باشد و نمایندگان با تصویب قوانین ارزشی ثابت کنند به رغم موضع گیری های سیاسی بصیرت و آگاهی لازم را دارند.
یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۷۰ نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال واجد شرایط شرکت در انتخابت هستند.
استان مرکزی دارای هفت کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.