فرصت ۴ روزه آلومینیوم سازی اراک برای توقف فعالیت ۵۶ دیگ آلاینده

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون ۱۷ دیگ این خط تولید غیرفعال شده و با خروج ۵۶ دیگ دیگر در روزهای آتی از مدار تولید، نیمی از خط تولید چهار این شرکت از مدار خارج می شود و سایر دیگ های آلاینده این خط نیز طبق مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، تا پایان تیرماه ۹۵ باید به طور کامل تعطیل شود.

وی افزود: مقرر است تا پایان سال ۹۵ خط تولید پنجم این شرکت نیز از مدار خارج شده و تا پایان سال ۹۶ باید واحد آندسازی این شرکت به طور کامل به منطقه ای دور از شهر اراک منتقل شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: به گفته مسئولان ایرالکو خط سوم تولید این شرکت بهسازی شده است اما از نظر محیط زیست فرایند بهسازی هیچ ارتباطی به آلاینده نبودن این خط تولید ندارد و با وجود بهسازی ممکن است آلایندگی ادامه داشته باشد.

ابراهیمی یادآور شد: کارشناسان محیط زیست طبق زمان بندی مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در روز مقرر از فرایند انجام یا عدم انجام این مصوبه گزارش تهیه می کنند و در صورت عمل نکردن به مصوبه کارگروه و تعطیل نشدن دیگ های آلاینده، برابر قانون و مصوبات کارگروه برخورد می شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به روشنی مشخص شده که صنایع آلاینده باید به خارج از شهر هدایت شوند و با مرکز شهر حداقل ۳۰ کیلومتر فاصله داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.