تاکید امام جمعه اراک بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به بهترین شکل

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، با تاکید بر لزوم حفظ شان این ماه بزرگ، گفت: روزه‌خواری در ملاء عام، عملی ناپسند و نازیبا است.

وی عنوان کرد: روزه یکی از دستورات صریح اسلام و مبتنی بر عقل و سلامت است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی محل تردد شمار زیادی از مهمانان نوروزی است، مسئولان فرهنگی باید با نصب بنر در محل‌های گردشگری و ورودی‌ها، به مسافران تذکرات لازم در زمینه تظاهر به روزه‌خواری را ارایه دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: برخی افراد عمدی یا سهوی بدون رعایت حرمت ماه ضیافت الهی، در شهر اقدام به روزه‌خواری آشکار می‌کنند که این اقدام به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی عنوان کرد: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند، نباید اقدام به روزه‌خواری در ملاء عام کنند، زیرا این کار دهن کجی و بی‌حرمتی به ماه خداست.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: تمام ادارات و نهاد‌ها بویژه نهاد‌های فرهنگی و تبلیغاتی، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در خصوص حفظ حرمت این ماه، اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با یادآوری ۱۲ فروردین، گفت: مردم ایران اسلامی در سال ۱۳۵۷ با رای قاطع ۹۸ درصدی به استقرار نظام اسلامی رای دادند.

وی عنوان کرد: استقرار نظام اسلامی و حکومت دینی در ایران برکات ارزشمند زیادی داشته و همه باید قدردان باشند.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به شکست توطئه دشمنان در حوادث اخیر، بیان کرد: رسانه‌های غربی و اروپایی که برای آشوب در ایران، برنامه‌ریزی داشتند یکی پس از دیگری در حال فروپاشی و تعطیلی هستند، بنابراین باید با آگاه‌سازی جوانان، راه توطئه دشمنان را متوقف کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: دشمنان با دستاویز قراردادن جریان‌های اخیر، تلاش کردند مسیر انقلاب را تغییر دهند، اما با هوشیاری مسئولان و حضور به موقع مردم در صحنه، توطئه آنان خنثی شد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.