برگزاری دوره آموزشی گروه همیار توسط بهزیستی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این کارگاه به منظور ارتقاء کیفیت گروه های همیار، توانمند سازی موفق جامعه هدف و تشکیل گروه های همیار فعال و کار آفرینی گروهی به مدت دو روز برگزار می شود.
رفیعی افزود: زنان سرپرست خانوار یکی از گروه های آسیب پذیر جامعه هستند که با توجه به رشد فزاینده آمار آنها در ساله ای اخیر، چگونگی رسیدگی به مسائل مختلف مبتلا به زندگی ایشان تبدیل به چالشی مهم در ایران شده است.
وی ادامه داد: در بین تجربهه ای متعددی که در این راستا صورت گرفته است، توجه به کارآفرینی گروهی از عوامل مؤثر بر توانمندی زنان سرپرست خانوار در راستای تامین معیشت و مدیریت امور خود و افراد تحت تکفل شان است.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی آنهاست و هدف آن رساندن این زنان به سطح مطلوبی از توانمندی می باشد.
رفیعی ابراز داشت: در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی بر حمایت از زنان به طور عام و زنان سرپرست خانوار به طور خاص تأکید شده است.
وی اضافه کرد: پرداختن به موضوع توانمندسازی زنان در جهت از بین بردن فقر و مسائلی است که به دنبال آن می‌آید و به طور کلی هدف ما کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این زنان است.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: جامعه هدف ما زنانی هستند که بر اثر طلاق، فوت و مفقودالاثر شدن همسر بی سرپرست شده اند و یا زنانی که دارای همسر معتاد، بیکار، از کار افتاده و زندانی هستند و یا در سن بالاتر از ۳۵ سال قرار داشته و ازدواج نکرده اند.
رفیعی افزود: هدف ما بالا بردن حس خودباوری و اعتماد به نفس این زنان، تحکیم بنیان خانواده و تامین معیشت آنها، بهبود قابلیت زنان از طریق آموزش و تلاش در جهت تامین نیازهای اساسی آنها است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: اقدامات ما در زمینه اشتغال آفرینی، آموزش به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، انجام مشاوره روانشناسی، حقوقی و خدمات مددکاری وامور رفاهی مانند بیمه، هبه، تهیه جهیزیه، اعطای وام و مانند آن است.
عبدالکریم یادگاری تغییر نگرش به توانمندی زنان در جامعه را ضروری دانست و ابراز داشت: در سطوح مختلف استانی زنان زیادی می توانند نقش آفرین باشند که نیازمند تحول فرهنگی در این زمینه هستیم .
وی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار نیاز به حمایت توام با توانمند سازی دارند تا بتوانند بعد از طی دوره از چرخه حمایت خارج شوند و به صورت خود کفا و توانمند در راه توسعه اقتصاد جامعه پیش بروند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اهمیت هم افزایی نهادها در حمایت از زنان سرپرست ابراز داشت: زمانی شاهد تاثیرگذاری بیشتر خواهیم بود که سایر نهادها نیز به صورت یک شبکه همکاری وارد بشوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.