آیت الله کاظم سپاسی آشتیانی: مجلس خبرگان از کانونهای مهم راهبری امور جامعه است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، آیت الله کاظم سپاسی آشتیانی روز یکشنبه در پاسخ به سئوالات ایرنا از نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری افزود:
تکالیف این مجلس طبق قانون اساسی به صورت صریح بیان شده و در سه حوزه تعیین جانشین رهبری در صورت وجود هرگونه مشکل، نظارت بر جایگاه و مقوله ولایت فقیه و وضع قانون و مدیریت داخلی در رابطه با این مجلس تکلیف دارد .
وی اظهار کرد: در خصوص وظایف مجلس خبرگان باید مر قانون رعایت شود و هیچ اظهار نظر شخصی در مسائل از سوی هیچ فرد و مرجعی پذیرفته نیست.
آیت الله سپاسی آشتیانی در خصوص عملکرد مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم گفت: بر اساس آئین نامه های این مجلس مذاکرات آن علنی نیست اما در ارزیابی کلی نظم و آرامش در برنامه ها حاکم بوده و این نشان دهنده آن است که مجلس خبرگان چهارم به تکالیف قانونی با حساسیت عمل کرده و موضع گیری های به جا و اصولی در قبال مسائل داشته است.
وی در پاسخ به این سئوال که برخی منتقدان معتقد به اصلاح آئین نامه داخلی مجلس خبرگان برای علنی شدن نشست ها و سخنرانی های پیش از دستور اعضا هستند، توضیح داد: ماهیت تکالیف قانونی در مجلس خبرگان حاکمیتی و مهم است و بسیاری از موضوعات جنبه محرمانه دارد که صلاح در انتشار عمومی آنان نمی باشد، اما پاره ای از مباحث که به عامه جامعه و بررسی مشکلات بازمی گردد در صورتی که اعضای این مجلس در آئین نامه ای جدید رای موافق دهند، می تواند انتشار عمومی داشته باشد.
این نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان زنجیره نخبگان فکری کشورهستند که به طور مستقیم با مقام معظم رهبری در ارتباط هستند و انتقال موضوعات از طریق آن ها به معظم له می تواند گره گشایی در بسیاری امور داشته باشد.
وی ابا بیان اینکه باروری اقتصادی با الگوی اقتصاد مقاومتی باید اولویت برنامه های دولت قرار گیرد، افزود: دولت تدبیر و امید در کارنامه فعالیت دوساله خود تلاش زیادی را در اصلاح و ترمیم نواقص و چالش های کشور داشته است، اما با وجود همه تلاشها در عرصه اقتصادی، نباید تمرکز دولت تنها به برجام گره بخورد و باروی اقتصادی و حل مشکلات باید با برنامه هدفمند و به کارگیری همه ظرفیت ها دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با وجود تحریم ها و تمامی تنگناها، عملکرد کشور در حوزه دفاعی نمره قابل قبولی گرفت به طوریکه به یک قدرت و مقاومت دفاعی تبدیل شده و باید در عرصه اقتصادی نیر با همراهی همه ارکان و بخش های جامعه الگوی اقتصاد مقاومتی به ثمر برسد.
آیت الله سپاسی آشتیانی بیان کرد: عرصه دفاع مقاومتی به مدد باور استعدادها، اینک به جایی رسیده که کشور را به وزنه و قدرت دفاعی در منطقه تبدیل کرده است و هر زمان که نیاز باشد، زمینه دفاع از حریم و کیان کشور به بهترین شکل مهیاست.
وی عنوان کرد: در حوزه اقتصادی نیز دولت باید تمام توان دوسال باقیمانده را بر مولفه های اقتصاد مقاومتی بگذارد تا بستر خروج از تنگناها مهیا شده و با رشد اقتصادی معقول، همانطور که خواست مقام معظم رهبری است ایران به قدرت برتر اقتصادی برسد.
وی گفت: ایران به دنبال قدرت تهاجمی در هیچ زمینه ای نیست بلکه قدرت را به ویژه در عرصه اقتصادی بر مبنای عقلانیت جستجو می کند و دولت باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.
این نامزد انتخاباتی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایران در جهان هیچ راهی جز اتکا به توان داخلی ندارد و اگر دولت رویه را بر تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی بگذارد مناسبات پیش رو با جهان از موضع قدرت خواهد بود و احترام و اقتدار کشور روز به روز بیشتر می شود.
آیت الله کاظم سپاسی آشتیانی متولد سال ۱۳۴۳ در شهر آشتیان است که در علاوه بر فعالیت در عرصه علم به عنوان امام جمعه موقت شهر آشتیان نیز ایفای خدمت دارد.
آیت الله سپاسی آشتیانی مسئول دفتر فرهنگ و مدرس دانشگاه آشتیان و مدیر مدرسه تخصصی حضرت امام حسن عسگری (ع) در شهر قم است.
وی مدیریت حوزه علمیه شهر آشتیان را نیز برعهده دارد.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت دوکرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
در پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی ۱۷ داوطلب برای رقابت های انتخاباتی ثبت نام کردند که در مجموع پنج نامزد در گردونه رقابت ها حضور دارند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان با کشور در هفتم اسفند ماه جاری در استان مرکزی نیز برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.