آیت الله دری نجف آبادی: حقوق های چندصد میلیونی در جامعه اسلامی پذیرفتنی نیست

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حقوق های چندصد میلیونی در جامعه اسلامی پذیرفتنی نیست، گفت: دولت و مجلس از پرداخت‌های سرسام‌آور و غیرعادلانه در برخی سازمان ها جلوگیری و از ادامه این روند ممانعت به عمل آورند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک درخطبه‌های نماز جمعه امروز اراک در رابطه با حقوق ناعادلانه برخی از مدیران، گفت: در جامعه اسلامی نباید فردی ۷۰ هزار تومان از کمیته امداد حقوق بگیرد، درحالیکه دریافتی یک مدیر ۷۰ میلیون تومان باشد.

دولت و مجلس از پرداخت‌های غیرعادلانه جلوگیری کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حقوق های چندصد میلیونی در جامعه اسلامی پذیرفتنی نیست، گفت: دولت و مجلس از پرداخت‌های سرسام‌آور و غیرعادلانه در برخی سازمان ها جلوگیری کنند و از ادامه این روند غیرعادلانه ممانعت به عمل آورند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه عدالت باید در بین تمامی اقشار جامعه اسلامی نمایان شود، افزود: مسؤولان ایران اسلامی باید در راستای عدالت در جامعه اسلامی گام بردارند و نقش آفرینی کنند.

حذف شدن نام عربستان از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر کودکان

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه دبیر کل سازمان ملل متحد ادعای داوری بین المللی میان کشورها را دارد، اظهار داشت: عربستان سعودی با اعمال فشار روی مقام های سازمان ملل متحد موفق شد تا نام خود را از لیست سیاه کشورهایی که دست به کشتار کودکان می زنند، خارج کند.

امام جمعه اراک افزود: سازمان ملل در حالی نام عربستان را از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر کودکان حذف کرده که براساس گزارشی که خود این سازمان روز پنجشنبه منتشر کرده بود ائتلاف سعودی مسؤول ۶۰ درصد از مرگ و میر و صدماتی است که به کودکان یمنی وارد شده است.

مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی موضوع مهمی است، گفت: امروز در ایران اسلامی همه و همه باید روحیه کار، تلاش، مجاهدت و مقاومت در برابر دشمن را سرلوحه کار خود قرار دهند و نباید بهانه ای به دشمن و بدخواهان بدهیم و آنقدر مشغول بازی های سیاسی شویم که فرهنگ را از یاد ببریم.

امام جمعه اراک با اشاره به ۲۶ و ۲۷ خرداد،‌ سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: در ایران اسلامی پتانسیل های بسیاری در حوزه کشاورزی وجود دارد که می توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند کشور را به پیشرفت و موفقیت هدایت کرد.

بخش کشاورزی میدان وسیعی در کشور بر عهده دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی میدان وسیعی در کشور بر عهده دارد، اظهار داشت: دامداری، شیلات و صنایع تبدیلی در این حوزه، مجموعه ای هستند که با هم پیوند دارند و بخش های مهم و حیاتی از جامعه هستند بنابراین دولت باید به این بخش ها با دید آینده نگرانه و حکیمانه داتشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دولت یازدهم و همچنین مجلس دهم باید حمایت از بخش کشاورزی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: مسؤولان ایران اسلامی باید صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و جایگزین سازی روش های نوین آبیاری در کشاورزی مورد در دستور کارر خود قرار دهند.

حرمت ماه رمضان را بر همه مسلمانان واجب و ضرورتی مهم

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بازنگری اعمال ۱۱ ماه دیگر سال است و مسیری برای پاک شدن خانه دل از اغیار است، گفت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و سازندگی و فرصتی برای ، رهایی از عادت های غلط است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حرمت ماه رمضان را بر همه مسلمانان واجب و ضرورتی مهم دانست و بیان کرد: تظاهر به روزه خواری گناهی نابخشودنی است که در دفعات اول و دوم حکم شلاق دارد و در دفعات سوم به بعد چه بسا حکم آن اعدام است.

شایان ذکر است، بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) و نقش قرآن در زندگی از دیگر محورهای سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.