توسعه فرهنگی واجتماعی ارمغان ارزشمند منشور حقوق شهروندی است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمحمد رحیم بیرقی ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت یازدهم با درک ماهیت لزوم توجه به حقوق عمومی جامعه تدوین منشور حقوق شهروندی را با هدف پاسخگویی به نیازهای مختلف شهروندان در دستور کار قرار داده است.

او افزود: نظم و انضباط عمومی، آگاهی از حقوق ملت و حاکمیت، ثبات در حاکمیت ملی و در نهایت توسعه همه جانبه، دستاورد نهایی این سند ارزشمند اجتماعی است.

وی، تدوین این منشور را اقدامی مثبت و ارزنده دانست و گفت: دولت تدبیر و امید راه نرفته دولتهای قبل را نهایی کرد و با تدوین پیش نویس این منشوردر ۱۰۰ روز اول کار خود، نشان داد که عزمی جدی برای اجرایی کردن این سند مهم اجتماعی دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اراک اظهار کرد: آموزه های دین مبین اسلام، رهنمودهای ارزشمندی بر رعایت حقوق مردم دارد که این سند با توجه به این آموزه ها می تواند برکات فراوانی را نصیب کشور کند.

بیرقی اضافه کرد: اجرایی کردن این سند اجتماعی نیازمند عزمی عمومی است و دولت به تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود.

وی افزود: نخبگان،اساتید دانشگاه و صاحبنطران عرصه های مختلف پیش قراولان تدوین و اجرای این سند هستند که به عنوان بازویی قدرتمند می توانند یاریگر اهداف دولت در این بخش باشند.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: مولفه های سند حقوق شهروندی با تیزبینی و درایت مجموعه دولت یازدهم دارای اهداف کلانی است که در دراز مدت به افزایش میزان رضایتمندی عمومی در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

بیرقی نقش آموزش را در اجرای این سند اجتماعی حیاتی دانست و افزود: آموزش زیر بنای توسعه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.