حجت الاسلام والمسلمین احمد دانش زاده مومن: مشارکت مردم در انتخابات نظام را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد دانش زاده مومن عصر یکشنبه در برنامه معرفی نامزدها از شبکه سیمای استان مرکزی افزود: دنیا نسبت به انتخاباتی که در ایران اسلامی برگزار می شود حساس است و میزان مشارکت و نحوه انتخاب برای آنان دارای اهمیت است.
وی اظهار کرد: دشمنان به ویژه شیطان بزرگ یعنی آمریکا، نگاه خود را به حضور مردم معطوف کرده و در هر لحظه در انتظار کم رنگ شدن مشارکت مردم انقلابی است، در حالی که مردم ولایت مدار در موارد مختلف با حضور خود نقشه آنان را خنثی کرده اند.
وی با تشریح توطئه های دشمنان خاطرنشان کرد: اهمیت انتخابات خبرگان بر همه آشکار است زیرا اگر ولایت فقیه در جامعه نباشد، مشکلات بزرگتری از یمن، سوریه، لبنان و بحرین به وجود می آید.
وی با بیان جلوه های مختلف حضور مردم گفت:حضور حماسی مردم در انتخابات پیش رو خلاصه نمی شود بلکه ملت فهم ایران اسلامی مشارکت خود را در روزجهانی قدس، یوم الله ۲۲ بهمن و راهپیمایی اربعین حسینی نیز نشان دادند و این حضور همواره انعکاس خوبی در جهان داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین دانش زاده مومن با بیان اینکه، حکومت یک اصل پذیرفته شده در جوامع بشری است و انسان موجودی اجتماعی است، افزود: برقرای حکومت آثاری دارد و قانون بنیاد حیات جمعی انسان است.
وی اظهار کرد: در آثار عالمان اسلامی و غیراسلامی بر ضرورت تشکیل حکومت تاکید شده است و امام خمینی(ره) اولین فقیهی است که در عصرغیبت توانست حکومت اسلامی را تشکیل دهد.
وی گفت: براساس دیدگاه امام راحل دین در همه مسایل برنامه دارد و اداره جامعه از گهوار تا گور است و محدود به تئوری و سینه عالمان نمی شود و حتی فقه توان حل مشکلات سیاسی و اجتماعی در جوامع غیراسلامی را دارد.
این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی ادامه داد: در زمان غیبت ولی عصر(عج) وظیفه رهبری جامعه برعهده فقیه جامع الشرایط نهاده شده و در اصل ۱۱۰ قانون اساسی وظایف و اختیارات رهبر شامل تعیین سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، فرمان همه پرسی، ‏فرماندهی کل نیروهای مسلح، اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها، نصب و عزل و قبول استعفا فقهای شورای نگهبان، عالی ترین مقام قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ،رئیس ستاد مشترک، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی عنوان شده ست.
وی اضافه کرد: حل اختلاف وتنظیم روابط قوای سه گانه، حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام، امضای حکم رئیس جمهور پس ازانتخاب مردم، عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشورپس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی، عفو یا تخفیف مجازات محکومان در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه از دیگر وظایف و اختیارات رهبری است.
وی توضیح داد: در اصل ۱۱۱ قانون اساسی به این نکته اشاره شده است که در صورت نیاز به رهبری، خبرگان موظف است در اسرع وقت نسبت به معرفی رهبر اقدام کنند،همانطور که با رحلت حضرت امام (ره) خبرگان در زمان کوتاه به وظیفه خود عمل کرد و یکی از فرزندان معنوی آن حضرت را برای رهبری برگزید.
حجت الاسلام والمسلمین احمد دانش زاده مومن متولد ۱۳۴۸ در قم است و تحصیلات خود را در تویسرکان محل تبعید پدرش انجام داد و ۱۰ سال است که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس سطح عالیه می باشد و در مجمع مشورت فقی شورای نگهبان فعالیت دارد.
قواعد فقیه و اصولیه، تسامح در ادله سنن و وجوب نماز جمعه در عصر غیبت از تالیفات این نامزده انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی است.
۱۷ نامزد برای رقابت های پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی نام نویسی کردند که در مجموع صلاحیت پنج نامزد تائید شد.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه جاری در کشور برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.