امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه اراک، سازمان ملی استاندارد و استاندارد استان مرکزی

سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های سازمان ملی استاندارد گفت: تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه اراک، سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد استان مرکزی به منظور همکاری های مشترک علمی و پژوهشی و آموزشی و خدمات آزمایشگاهی امضا شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از ایسنا مرکزی، حسن خانه زر روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهم نامه در خصوص توسعه همکاری آزمایشگاه های دانشگاه در حوزه اندازه شناسی قانونی و حوزه اندازه شناسی علمی در بخش کالیبراسیون و … منعقد شد.

وی افزود: پیشنهاد داده شد که دانشگاه اراک در حوزه اندازه شناسی قانونی، آزمایشگاه های کنترل دیسپنسرها و نازل های سوخت کمک لازم را انجام دهد، البته ادارات اوزان استان ها همچنین استان مرکزی در این خصوص فعالیت هایی دارند و کنترل های مربوطه در خصوص نازل های سوخت به صورت دوره ای با همکاری شرکت پالایش و پخش انجام می شود.

خانه زر بیان کرد: گاها اگر چنانچه این اقلام و دیسپنسرها کالیبره نباشند وظیفه آزمایشگاه ها است که تا محدوده قابل قبول کالیبره را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این بخش دانشگاه اراک به عنوان یک بخش دولتی و مردمی به کمک اداره کل استاندارد استان مرکزی آمده تا در این حوزه کمک کند که جایگاه ها و نازل های سوخت، بهتر کار را انجام دهند و کار به نحو بهتری انجام شود، این می تواند به صورت پایلوت انجام شود و استان های دیگر الگو برداری کنند.

خانه زر اظهار کرد: وسایل آزمایشگاه های ما کالیبره هستند و بر اساس پیمانه های موجود آزمایشگاه ها رصد می شوند و پایش جایگاه های سوخت را انجام می دهند.

سیدسعید میرنظامی، سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی وظیفه مهم توسعه استاندارد ها بر عهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شده است، بر همین اساس قانون تقویت و توسعه استاندارد از سال ۹۶ تصویب شده و وظایف و ماموریت های گسترده ای برای سازمان ملی استاندارد تهیه و تنظیم شده و سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی و بین بخشی عهده دار مسئولیت های زیاد است.

وی افزود: انجام این فعالیت ها و وظایف صرفا توسط سازمان استاندارد شدنی نیست مگر اینکه از همه ظرفیت ها و بخش ها از جمله دانشگاه ها و مراکز علمی استفاده شود.

میرنظامی عنوان کرد: براساس تفاهم نامه امروز، از ظرفیت دانشگاه اراک در حوزه های تایید صلاحیت و اوزان شناسی استفاده خواهد شد و با توجه به تجهیزات خوب دانشگاه، از این تجهیزات برای خدمات به مردم و اطمینان خاطر مردم برای مصرف کالاهای داخلی استفاده کند.

ذوالفقاری رییس دانشگاه اراک نیز افزود: تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه اراک، سازمان ملی استاندارد و اداره استاندارد استان مرکزی امضا شد که این تفاهم نامه قطعا یک گام در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.

وی افزود: وقتی قرار است کالای دانش بنیان و تولید و اشتغالزایی داشته باشیم تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان در مرتبه جهانی داشته باشیم و بتوانیم سهم خود را در بازار جهانی تعیین کنیم، قطعا استاندارد نقش مهمی خواهد داشت.

ذوالفقاری بیان کرد: جلسه امروز گامی در جهت تحقق شعار سال است. وقتی کالایی به بازار جهانی راه پیدا می کند که استاندارد باشد وقتی استاندارد داشته باشد به حالت بین المللی درمی آید و قطعا دانشگاه نیز نقش موثر و اساسی در این حوزه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه اراک اظهار کرد: اکنون بحث دانشگاه آینده مطرح است و دوران رشته های عام و جنرال به اتمام رسیده است، رشته های جدید دانشگاه باید حول شرکت های دانش بنیان و فناورانه شکل گیرد.

ذوالفقاری تاکید کرد: پیشنهاد می شود که سازمان ملی استاندارد در راستای بهره گیری از ساختارهای موجود، پیشنهاد رشته های جدید نوآوری را ارائه دهد. دانشگاه اراک زیرساخت های لازم را فراهم می‌کند هرچند که مقدمات فراهم شده و مورد استقبال نیز واقع شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه اراک نیز در این نشست بیان کرد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر، ظرفیت های فراوانی دارد که می‌طلبد با انعقاد این تفاهمنامه سه جانبه از این ظرفیت بیشترین بهره گیری را کرد.

حامد صفی خانی افزود: ایجاد آزمایشگاه های متعدد عایق های رطوبتی و کالیبراسیون و همچنبن آزمایشگاه محیط زیست در این دانشگاه هدفگذاری شده که امیدواریم با تعامل و هم افزایی با اداره کل استاندارد این مهم در اسرع وقت عملیاتی شود.

معاون پژوهشی دانشگاه اراک اضافه کرد: دانشگاه اراک، دارای هفت دانشکده، ۳۰۰ عضو هیات علمی، ۱۰ پژوهشکده و هفت هزار دانشجو است که از این تعداد دانشجو پنج هزار نفر در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۴۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و ۴۰ دانشجو نیز در مقطع فوق دکترا تحصیل می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.