عبور از پیک مصرف برق مستلزم همکاری همه مشترکین

مدیرعامل شرکت برق استان: برای عبور از پیک مصرف برق مستلزم همکاری و همراهی همه مشترکین در بخش‌های مختلف هستیم.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در نشست با خبرنگاران گفت: برای عبور از اوج بار و پیک مصرف برق نیازمند همکاری همه گروه‌های مختلف مشترکین برق در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی، تجاری و عمومی و اداری هستیم.

محمودی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران ما موظف شدیم برق مشترکین در بخش‌های مختلف را در ساعات اوج بار مدیریت کنیم و این کمک خواهد کرد در ساعات اوج مصرف بار که از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در طول روز و ساعت ۱۹ تا ۲۳ شب هست در پایداری شبکه مشکلی پیش نیاد و برق سایر مشترکین قطع نشود.

او باتوجه به گرم شدن هوا و افزایش دما و در مدار قرارگرفتن سیستم‌های سرمایشی میزان برق مصرفی در کشور ۱۰ هزار مگاوات یعنی از ۵۰ هزار مگاوات به ۶۰ هزار مگا وات افزایش یافت و این میزان در استان مرکزی به ۲۰۰ مگاوات رسیده افزود: وزارت نیرو به منظور همراهی تمامی اقشار مختلف و مشترکین بویژه بخش خانگی مشوق‌هایی را درنظر گرفته است.

محمودی گفت: الگوی مصرف تعیین شده برای مشترکین عادی که در شهر‌های مختلف استان هستند ۳۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده که اگر مشترکی به میزان یک کیلو وات ساعت مصرف کم کند به اندازه ۵ برابر قیمت خرید برق می‌تواند پاداش دریافت کند.

او افزود: مشترکین بخش کشاورزی هم چنانچه در ساعات روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ پمپ‌های آب کشاورزی خود را خاموش نگه دارند و به مدت ۵ ساعت همکاری داشته باشند قبض برق آن‌ها در طول ماه رایگان خواهد شد.

محمودی ادامه داد برای مشترکین بخش صنعتی نیز مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه مصرف برق ادارات استان را زیر نظر داریم و کنترل می‌شود گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران دستگاه‌های اداری موظف به کاهش ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری می‌باشند و هر اداره‌ای که این موضوع را رعایت نکند برق آن قطع خواهد شد.

محمودی در ادامه با توجه به مصوبه شورای اداری استان افزود: اصنا ف نیز موظف به همکاری در ساعات اوج هستند و فعالیت آن‌ها قبل از ساعت پیک یعنی از ساعت یعنی ۱۳ تا ۱۸ و بعد از آن مجاز به فعالیت هستند.

او در خصوص خاموشی‌ها در فصل گرم سال هم گفت: تمام تلاش همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق استان براین است که تابستانی بدون خاموشی داشته باشیم که این نیازمند همکاری و همراهی مردم مشترکین برق در همه بخش‌ها می‌باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.