اظهارات رئیس کل دادگستری استان دررابطه باتبیین معیارهای قرآنی انتخاب اصلح،اخلاق انتخاباتی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در رابطه با تبیین معیارهای قرآنی انتخاب اصلح، اخلاق انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: در هیچ آیه‌ای از قرآن کریم با صراحت به مبحث انتخابات در قرآن اشاره نکرده است؛ اما خداوند متعال در این مصحف شریف وعده داده است، هر کجا مردم خود را در امور مهم برای تعیین خویش دخالت دهند آنان را یاری خواهد کرد.

وی به آیه ۱۱ از سوره مبارکه «رعد» که می‌فرماید: «… اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم…» اشاره کرد و افزود: با استناد به این آیه شریف حفظ نظام و تداوم آن وابسته به حضور مداوم مردم در تعیین سرنوشت آن جامعه است.

حجت‌الاسلام مظفری درادامه قیام مردم ایران در سال‌های دهه ۴۰و ۵۰ را نشان از ساقط شدن رژیم منحوس پهلوی دانست، تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران با قیام خود و در پیش گرفتن اجرای منویات امام راحل خواستار حاکمیت اسلامی و الهی در جامعه ایران بودند که این امر در بهمن سال ۵۷ به تحقق پیوست و با عنایت حضرت باریتعالی نظام اسلامی ایران تاکنون با اقتدار و در نهایت عزت به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه نظامی اسلام ایران بر پایه مردم‌سالاری دینی استوار است، اذعان کرد: مردم‌سالاری دینی نوعی دموکراسی است که تنها به خواسته‌های مادی بشریت خلاصه نمی‌شود؛ بلکه علاوه بر این امر به جنبه‌های اسلامی و مذهبی بشریت که نامحدود و ماندگار است نیز توجه کرده و انسان را بر پایه اصول دین‌مداری اسلامی هدایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: زمانی که احکام، تکالیف، مقررات و اصول زندگی بشر برگرفته شده از احکام خالق هستی باشد، به‌طور یقین برنامه ضمن کامل بودن، مسیر تکامل بشر را نیز معین و روشن خواهد کرد؛ لذا این مهم بیانگر این است که کاندیداها باید تمام برنامه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود را در ابتدا بر پایه احکام اسلامی و موازین شرعی استوار سازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجریان دستگاه‌های اجرایی حاکمیت ظاهری را از باب ارائه خدمات به مردم دارا هستند و باید از حس تسلط جویی و خودکامگی دور باشند، گفت: امید است این روند که تاکنون بر جامعه اسلامی ما مستولی بوده است ادامه داشته باشد و تمامی عوامل و مجریان قانون با اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب از هیچ کوششی برای ارائه خدمات به مردم با کفایت ایران کوتاهی نکنند.

حجت‌الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات خرداد‌ماه سال‌جاری تأکید کرد و افزود: حضور مردم در انتخابات هر دوره بازتاب بین‌المللی خواهد داشت و در پایان هر انتخابات برگ زرینی دیگر برای ملت فهیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جوامع بین‌المللی اضافه خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود نظام اسلامی را دارای دو رکن اساسی مشروعیت و مقبولیت دانست و ابراز کرد: میزان حرکت در مسیر الهی به مشروعیت نظام باز خواهد گشت؛ چه بسا بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اگر رهبری از مسیر الهی و احکام دینی دور باشد نیازی به عزل ندارد؛ چراکه خود به خود منعزل شده و مشروعیتش از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام مظفری ادامه داد: خداوند متعال به ملت ایران عنایت وافر داشته است که در سایه الطاف قدسیه به انقلاب اسلامی دست یافتیم در این راستا نظام و رهبر معظم انقلاب در تصویب قوانین بر مبنای دین مبین اسلام و در اجرای این قوانین توسط افراد ولایتمدار و با ایمان بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: در قوه قضائیه تمامی قوانین منبعث از نظام فقهی و الهی است و با تجدید نظرهای صورت گرفته در آئین دادرسی و مجازات با بهره‌مندی از نظرات قرآن، احکام الهی و فقها این قوانین در کشور در حال اجراست.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه با عنایت پروردگار مشروعیت در کشور با قدرت وجود دارد، ادامه داد: حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده تدوام نظام و در راستای مقبولیت نظام در سطح بین‌الملل است و دشمنان به حضور حداکثری مردم بسیار اهمیت داده و برای به چالش کشانده این امر کوشش می‌کند.

وی با بیان‌اینکه کاندیداها باید همواره از رهبری اطاعت محض داشته باشند و در راستای تعالی اهداف نظام اسلامی همت کنند، اظهار کرد: فرد اصلح برای دستگاه قوه مجریه باید اخلاق اسلامی را در تمامی زمینه‌ها لحاظ کرده و در توسعه و بسط صدور انقلاب اسلامی در دیگر جوامع بشری تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان، اصل اولیه برای جواب دندان شکن به دشمنان را حضور مردم در پای صندوق رأی دانست و گفت: ملت پشتوانه قوی نظام اسلامی ایران هستند؛ لذا در بخش اجرای خدمات مسئولان باید همت کنند و در ارائه خدمات بهینه تلاش بسیار داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.