آیت الله دری: وابستگی به این دولت یا آن دولت، ملاک شایستگی مدیران نیست

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته اراک بااشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: آنچه مهم است و باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران، شورای نگهبان، رسانه ها، جریان‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی باشد، بحث امانت داری و تقوا در کارهاست چراکه نیاز کشور افراد امین و باتقواست.

وی افزود: باید با رعایت کامل امانت داری از بروز هر مشکل و تخلفی جلوگیری کرد که این تخلف و ایجاد بستر تخلف در جامعه و در انتخابات کشور، خیانت به کشور است و خیانت به نظام از هرجنس و شکل، خیانت به حق الناس، خیانت به بیت المال و خیانت به اعتماد عمومی مزبوح و نکوهیده و محکوم است.

آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: افراد در کلام و بیان مطالب از تریبون ها دقت کنند و هم رسانه ها مراقبت کنند تا مبادا زبانی، گوشی، قلمی یا گامی در مسیر بی تقوایی قدم بگذارند.

امام جمعه اراک بیان کرد: بی‌تقوایی هیزمی برای جهنم بوده و تهمت و متهم ساختن افراد به مسائل غیرواقع خیانت است و خیانتکار، هیزم کش برای جهنم است.

وی تصریح کرد: کشور اسلامی ما در آستانه انتخابات نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها و بی‌اخلاقی قرار گیرد و باید شاهد حضور پرشور مردم که برخواسته از احساس تکلیف آنهاست انتخابات را در سلامت کامل و با شور برگزار کنیم و باید بدانیم تحقیر کردن، افترا زدن، شب‌نامه پخش کردن علیه نامزدها در شأن جامعه اسلامی و انسان‌های مؤمن نیست.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: کلانشهر اراک و استان مرکزی باید محیطی سالم و منظم را برای انتخابات فراهم سازد و همه اعم از دولتی‌ها، مجلسی‌ها و دستگاه‌های امنیتی باید بکوشند این انتخابات با صلابت و سلامت کامل برگزار شود، مردم نیز باید دینشان را به اسلام و انقلاب ادا کرده و در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند.

ملاک انتخاب مدیران، باید شایسته سالاری باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر انتخاب مدیران شایسته براساس توانمندی و کارایی تاکید کرد و گفت: نباید برای حذف و انداختن مدیری بی اخلاقی کرد و اینکه مدیری به این دولت یا آن دولت وابسته است که ملاک صحیحی برای انتخاب مدیران نیست بلکه باید شایسته سالاری و تعهد و کارآمدی را ملاک کار برای انتخاب مسئولان و مدیران قرار دهیم.

وی افزود: سوال اینجاست که مگر این دولت یا آن دولت درون جامعه اسلامی ما فعالیت و کار نمی‌کنند، پس این مرزبندی اشتباه بین دولت ها چیست؟

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: نباید برای اینکه بخواهیم فردی یا مدیری را از گردونه خارج کنیم با بهره مندی از تهمت و افترا به دنبال تخریب و از گردونه خارج کردنش باشیم.

وی برضرورت توجه مسئولان شهری و استانی بر توسعه و نیازهای شهری استان تاکید و خاطرنشان کرد: استان مرکزی و کلانشهر اراک باید محیطی منظم و باسلامت داشته باشد و پذیرفتنی نیست که در بخش های مختلف اراک و شهرک های این شهر سشاهد بی مسجدی و کمبود مسجد باشیم.

امروز به وحدت و یکپارچگی در کشور نیاز داریم

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حفظ و توسعه وحدت و یکپارچگی در کشور گفت: درحالیکه با گرگ های گرسنه و وحشی چون آل سعود، داعش، رژیم صهیونیستی و حیله و دسیسه های آنها در منطقه و جهان اسلام روبرو هستیم، ضرورت وحدت و اتحاد و یکپارچگی در کشور و جامعه اسلامی بیش از همیشه احساس می شود.

وی افزود: پس از گذشت ۳۶ سال از نظام جمهوری اسلامی ایران اگر امروز شاهد عزت و افتخار این ملت هستیم همه به برکت خون شهدا و داشتن ولایت‌فقیه است و نیز مردم که با پیروی از رهبری، وحدت خود را حفظ می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: رمز پیروزی ملت در انقلاب اسلامی دستیابی به وحدت در سایه تبعیت از ولایت بود و درشرایط کنونی نیز همین رویه برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب ضروری است.

دانشگاه محل بازی و دعوای سیاسی نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بااشاره به دیدار اخیر جامعه دانشگاهی کشور با مقام معظم رهبری گفت: دیدار دانشگاهی با مقام معظم رهبری دارای ابعاد و نکات بسیار مهمی بود که با به کار بستن آنها درحوزه علم و ترویج کار دانشگاهی و با بهره‌گیری از ظرفیت های دانشگاهی کشور به نقاط بالا و توسعه علمی و پیشرفت کشور می رسیم.

وی افزود: فضای دانشگاه‌ها باید از دعواها و بازی‌های سیاسی به دور بوده و مسئولان دانشگاه‌ها ورود و رسوخ مسائل سیاسی به دانشگاه‌ها را ندهند، بنابراین رؤسای دانشگاه‌ها باید هوشیار باشد، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها باید معیارهای رهبری را ملاک قرار داده و در حفظ این معیارها تلاش داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: باید باجلوگیری از اردوهای مختلف و کنسرت ها که البته در استان مرکزی با ان روبرو نیستیم، به شدت برخورد شود و مسئولان دانشگاهی در مسیر توسعه بخش تولید علم و مجموعه های دانش بنیان و تحقیق و پژوهش همت بگمارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.