آصفری: حمله به ایرباس ایرانی خوی ضدبشری آمریکا را به جهانیان نشان داد

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره سالروز حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس، گفت: وقوع این حادثه بیش از پیش خوی تجاوزگری آمریکا را برای ملت‌های جهان نمایان کرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز ملت‌ها به دروغین بودن شعارهای مقامات آمریکا و هم‌پیمانان‌ آنها درباره حمایت از حقوق بشر واقف هستند، افزود: به‌طور حتم آمریکا برای اجرای سیاست‌هایش در منطقه حتی به مردم غیر نظامی هم رحم نکرده و جان انسان‌ها برای این کشور اهمیتی چندانی ندارد.

وی با اعلام اینکه بروز حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری، نشانه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: از طرف دیگر این حادثه نمایان‌گر وجود کینه و دشمنی مقامات آمریکا در قبال مردم ایران است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از نقش ضعیف سازمان ملل در رسیدگی به حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی، گفت: متأسفانه این سازمان‌ها در آن حادثه تنها نظاره‌گر جنایت آمریکا و کشتار مردم ایران بودند، اما از آن جایی که این سازمان‌ها وام‌دار غرب به‌ویژه آمریکا هستند، قادر به پیگیری وظایف ذاتی خود نبوده و نیستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اعلام اینکه حضور ناوهای آمریکایی در ادوار مختلف در منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای جزء ناامنی نداشته است، افزود:‌ حضور این ناوها نه تنها امنیتی برای منطقه به ارمغان نخواهد آورد، بلکه به ایجاد تنش بیشتر بین کشورهای منطقه خواهد می‌انجامد.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ (۱۲ تیر ۶۷) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالاآمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.