تشکیل کارگروه تخصصی سرمایه گذاری مدیریت شهری در اراک

به گزارش مرکزی دیلی،کیومرث محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملکرد شورای شهر دوره چهارم در اراک اظهار کرد: در طول یکسالی که از فعالیت شورای دوره چهارم می گذرد بیشتر دقت نظر شورا در جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیریت شهرداری و برنامه ریزی برای برطرف نمودن مسایل و مشکلات بوده که خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و جامع قسمت عمده ای از مشکلات شهرداری بر طرف شده است.

وی افزود: شورای دوره چهارم در بازه زمانی یکسال فعالیت خود ۶۰۰ مورد مصوبه داشته که ۵۰ درصد این مصوبات در خصوص سیاست گذاری و برنامه شهرداری در طول چهار ساله شورا بوده و ۵۰ درصد دیگر نیز به بررسی و مرتفع نمودن مشکلاتی که شهرداری با آن گریبان گیر بوده مربوط می شود

محمودی تصریح کرد: در این راستا با تدوین شیوه نامه ها و دستور العمل های مورد نیاز برای برطرف نمودن مشکلات مردم موفق عمل نموده است.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به اصلاح ساختار فعالیتی شورای شهر اراک در این دوره گفت: در ابتدای کار، شورای اسلامی دوره چهارم با ۷ کمیسیون تخصصی شکل گرفت و بعدها با اتفاق آراء اعضا ۷ کمیسیون به ۳ کمیسیون با ۹ کارگروه تخصصی کاهش داده شد تا با برنامه ریزی صورت گرفته کارها و مصوبات به صورت تخصصی تر از گذشته دنبال شوند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از مصوبات یکساله شورای اسلامی شهر در دوره چهارم به اتفاق آرا بوده که این مهم نشان از همدلی اعضا در امر آبادانی شهر و خدمت به شهروندان است و اگر چه که شورای اسلامی در طول یک سال از فعالیت خود علیرغم اینکه به آنچه که خواسته او بوده نرسیده، اما در هموار سازی و رفع مشکل شهروندان عملکرد خوبی داشته است.

محمودی افزود: شورای اسلامی دوره چهارم از همان ابتدای فعالیت خود، پیگیر عملیاتی شدن مصوبات دوره سوم شده و اجرای اهم این مصوبات را در دستور کار خود قرار دادند و پروژه های عمرانی را نیز بنا بر الویت در دست اقدام قرار دادند.

جذب سرمایه گذار از مهمترین برنامه های شهرداری و شورای شهر اراک

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به سرمایه گذاری در اراک گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک شهر و تشکیل کارگروه های تخصصی در بحث سرمایه گذاری، به این مهم پرداخته تا در آینده ای نزدیک طرح های گسترده سرمایه گذاری در شهر اراک نیز اجرا شوند.

محمودی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری منابع مالی دولتی ندارد و از سویی تعداد وظایف آن گسترده بوده که به طور قطع نمی توان گفت که شهرداری در ارائه خدمات و انجام وظایف خود عملکرد ۱۰۰در صد موفقی داشته است.

وی افزود: اما با وجود مشکلات فراوان و گستردگی وظایف عملکرد روبه جلو داشته و به سبب اینکه توقع ها از حوزه مدیریت شهری اراک بیش از این است، امید آن است که شهرداری اراک در آینده نزدیک با به کارگیری تلاش و همت مضاعف عملکرد خوب و مطلوبی را از خود نشان دهد.

محمودی تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر اراک نیز افراد با دیدگاه ها و نظرات متفاوت وجود دارد که می توانند نظرات خود را بطور شخصی عنوان کنند ولی این مسئله به معنای درست بودن اظهارات و گفته های آنان نیست.

مدیران از بیان سخنان ابهام آلود خودداری کنند

رئیس شورای شهر کلانشهر اراک با اشاره به برخی سخنان مدیران و مسئولان درباره استفاده شهرداری از بودجه های دولتی گفت: بعضی از مدیران استانی بدون اطلاع از قوانین و آمار دقیق می گویند شهرداری از اعتبارات دولتی استفاده می کند که البته این موضوع کذب محض است و این مجموعه تنها از عوارض ارزش افزوده بجز درصدی کم از اعتبارات استانی استفاده می کند.

وی افزود: تمامی ارزش افزوده عوارض را مصرف کننده که شهروندان هستند، پرداخت کرده که این مهم در گذشته به صورت روزانه و یا سالیانه دریافت می شده و هم اکنون نیز با تصویب لایحه ارزش افزوده تولید کنندگان، بعد از گذشت ۱۰۵ روز این عوارض را به سازمان مالیاتی پرداخت می کنند و سازمان مذکور نیز پس از گذشت ۱۲۰ روز این مبالغ را به حساب شهرداری واریز می کنند.

محمودی تصریح کرد: از تمامی مدیران شهری و استانی درخواست داریم تا با بازگو نمودن واقعیات ابهاماتی این چنین را ایجاد نکنند چرا که بخش اعظمی از هزینه های شهرداری از محل ارزش افزوده عوارض هایی که شهروندان پرداخت می کنند تامین می شود و اینکه شهرداری از اعتبارات دولتی استفاده می کند به دور از واقعیت و کذب محض است.

شهرداری اراک حرکت روبه جلویی داشته است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به فعالیت شهرداری اراک گفت: بسیاری از پروژه های قبلی که راکد مانده بود در مدت عملکرد ۲۶۵روزه شهردار جدید روند خوبی را سپری کرده و شهرداری تاکنون توانسته رضایت نسبی شهروندان را نیز به دست آورد.

وی افزود: افراد باید تلاش ها و مساعدت های شهرداری را مدنظر داشته و در راستای بهبود و زیباسازی شهر اراک آنچنان که در خور یک کلانشهر است گام بردارند باتوجه به اینکه تعامل خوبی بین شورای شهر و شهرداری برقرار است و این مهم باید در راستای رشد و توسعه شهری تداوم داشته باشد تا شهرداری و شورای شهر دست در دست هم فعالیت های چشمگیری را در سطح شهر اراک به منصه ظهور برسانند.

محمودی تصریح کرد: حمایت های شورای اسلامی دوره چهارم نسبت به دوره های گذشته از شهرداری بیشتر و پر رنگ تر شده و مجموعه شهرداری نیز باید این دیدگاه را داشته باشد که خدمات در خور شهروندان اراکی را ارائه و اگر هم ایرادی به عملکرد این مجموعه گرفته می شود در جهت اصلاح مشکلات برآید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.