اظهارات معاون سیاسی استانداری مرکزی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج به مصادف شدن روز تشکیل بسیج مستضعفان(پنج آذر) با سالروز تولد امام باقر(ع) اشاره کرد و افزود: بسیج در زمان شکل‌گیری با تفکر و ایده منحصر به فرد خود نقش تأثیرگذاری در روند حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی نوپای ایران داشت.

وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی ایران دیگر انقلاب‌های به وقوع پیوسته در جهان همگی از بنیان و اساس مادی برخوردار بودند افزود: انقلاب ایران با ایده و تفکری شکل‌گرفته بر بنیان‌های معنوی مطرح شد و محتوای تفکر اسلامی را مبنای رفتار خود قرار داد.

حسن‌بیگی در ادامه افزود: بسیج در قرآن کریم در دو نوع بسیج اقتصادی و بسیج نظامی به صراحت مطرح شده است که محوریت حرکت این دو پاسداری از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی است.

وی به آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه اشاره کرد که خداوند در این آیه مسلمانان را به بسیج شدن در راستای فقیه شدن در دین مأمور و بر توجه به احکام الهی تأکید کرده است.

حسن‌بیگی همچنین به آیه ۴۱ این سوره با محوریت بسیج برای جهاد در راه خدا اشاره کرد و افزود: این گونه آیات و روایات به جهاد و شهادت و دفاع و پاسداری از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی تأکید دارند.

وی همچنین بر لزوم توجه و شناخت شرایط زمانی و مکانی که در آن به سر می‌بریم در راستای انجام هرگونه اقدامی توسط مسئولان و بویژه مسئولان روابط عمومی‌ها که در حوزه امور فرهنگی و تبلیغی فعالیت می‌کنند تأکید کرد و افزود: شرایط ویژه‌ای در منطقه حاکم است. کشورهای غربی گروه‌هایی همچون داعش را برای ضربه زدن به بدنه نظام اسلامی ایران ایجاد کردند ولی امروز خود در دامی که برای ایران اسلامی پهن کرده بودند گرفتار شده‌اند.

حسن‌بیگی به اقدامات کشورهای غربی در مقابله با داعش اشاره کرده و گفت: این اقدامات ظاهری است و همگان می‌دانند که غرب به دنبال درگیر کردن این تفکر تروریستی با ایران است.

وی غفلت از شرایط موجود را باعث خسران دنیوی و اخروی عنوان کرد و افزود: شناساندن فرهنگ و تفکر بسیج به نسل جوان که در فضای دوران دفاع مقدس بزرگ نشده‌اند یک ضرورت است آنها باید با روحیه بسیجی آشنا شوند.

معاون سیاسی استاندار ابراز امیدواری کرد که مراسم بزرگداشت هفته بسیج آنچنان که شأن بسیجیان و تفکر بسیجی است برگزار شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.