آغاز پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها و تعامل خوب بین هنرمندان استان ها و برگزاری کارگاه ها و برنامه های مختلف می تواند در ارتقای حوزه های عکاسی، فیلمنامه نویسی و ساخت فیلم مفید باشد.

ˈحبیب ایل بیگیˈ افزود: برگزاری این جشنواره که در شهر اراک آغاز شد و در خمین؛ زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پایان می یابد، بستر حضور متعهدانه هنرمندان را در ساخت آثار فاخر و تاثیر گذار را مهیا می کند.

وی تمرکززدایی را یکی از سیاست های انجمن سینمای جوانان ایران ذکر کرد و گفت: کارگاه های جنبی جشنواره منطقه ای سینمای جوان در زمینه عکس، فیلم و فیلمنامه موجب آشنایی جوانان با شیوه های جدید این هنرها می شود.

وی افزود: انجمن سینمای جوان به عنوان پشتوانه سینمای کشور تاکنون فیلمسازان خوبی را به جامعه هنری تقدیم کرده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان مرکزی نیز با تبریک هفته دولت، برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران از دوم تا پنجم شهریورماه را یکی از رخدادهای مهم امسال استان عنوان کرد.

ˈحسین شاکریˈ گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان فیلمساز، فیلمنامه نویس و عکاس هشت استان فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، هرمزگان، گیلان و مرکزی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف تجدید بیعت هنرمندان با اندیشه ها و آرمان های امام راحل با عنوان ˈآفتابˈ مزین شده است، بیان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره نیز در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین با حضورمقامات ارشد برگزار خواهد شد.

در این مراسم کتاب ˈتاریخچه سینما در اراکˈ نوشته ˈعلی حیدر شاه حسینیˈ از انتشارات ˈپیام دیگرˈ رونمایی شد.

این کتاب در ۸۸ صفحه به قطع وزیری و در شمارگان یک هزار جلد به چاپ رسیده و درآن تاریخ سینما در اراک با نگاهی به سرگذشت این ˈهنر صنعتˈ در کشور و تاریخ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این شهر درج شده است.

در این آیین از ˈسامان سالورˈ، ˈمحمد زنده نامˈ و ˈپناه برخدا رضاییˈ از هنرمندان پیشکسوت سینمای جوانان استان مرکزی بااهدای لوح، تقدیر شد.

نمایش آثار سینماگران عضو انجمن سسینمای جوانان کشور از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه پنجاهمین جشنواره فیلم و عکس منطقه ای در اراک بود.

دربخش فیلم پنجاهمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان ۲۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۱۷۳ اثر در بخش داستانی، ۹۲ اثر مستند، ۳۵ اثر تجربی و ۲۷ اثر نیز در بخش پویا نمایی است.

۲۱۳ اثر نیز در بخش فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۲۷ اثر اقتباسی و بقیه در بخش آزاد است که پس از اظهارنظر هیات داوران ۱۰ اثر در بخش آزاد و پنج اثر اقتباسی از ۱۳ فیلمنامه نویس به جشنواره راه یافته اند.

در بخش عکس هم یک هزار و ۴۷ اثر در دو بخش تک عکس و مجموعه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۵۴ قطعه عکس از ۳۶ عکاس به جشنواره راه یافته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.