خبرگزاری رسا : چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن دهقانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آشتیان، بعدازظهر دیروز، در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگو و اسوه امروز دختران در پاکی، عفت و معصومیت است و دختران ایران اسلامی باید این بانوی بزرگوار را در رسیدن به نیک بختی و سعادت الگوی خود قرار دهند.

 

وی، با تأکید بر ضرروت مطالعه سیره عملی این بانوی بزرگوار و منش زندگی حضرت معصومه (س) اظهار کرد: وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در ایران اسلامی از برکات الهی است که باید قدر آن را دانست.


حجت‌الاسلام دهقانی با اشاره به آغاز دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) نیز افزود: از ولادت با سعادت این بانوی بزرگوار تا ولادت حضرت امام رضا(ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده که در طول این ایام به همین مناسبت ویژه برنامه‌های متنوعی در شهرستان برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آشتیان با اشاره به برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بقاع شاخص شهرستان گفت: جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با حضور عموم مردم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس امامزاده فاطمه صغری(س) سیاوشان شهرستان برگزار شد.
یادواره سردار شهید داودآبادی برگزار می‌شود
عزت‌الله نظم‌آبادی، معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی  با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهداء شهر داودآباد کلانشهر اراک اظهار داشت: دومین یادواره شهداء شهر داودآباد هم‌زمان با هفته دولت در روز پنجشنبه ۵ شهریور ماه در مصلی شهر داودآباد با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری و مداحی حاج علی مالکی‌نژاد برگزار می‌شود.
معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: نخستین کنگره ۱۰۰ شهید شهر داودآباد خرداد ۱۳۸۷ برگزار شد، زیرا ما در مقابل خون شهیدان مسئول هستیم و باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم، شهداء جان خود را بر طبق اخلاص گذاشته و دفاع از وطن در برابر ظلم و جور زمانه ایستادند.
وی افزود: شهداء با پیروی از ولی‌فقیه و برای زنده نگاه داشتن ایران و اسلام با ولایت‌مداری و خدامحوری خود توانستند خویش را در تاریخ پربار این مملکت جاودان کنند و الگوی تمام و کمال برای همه باشند.
معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اهداف و آرمان‌های والای شهداء در جامعه باید جاری و ساری شود و در این راستا ما نیز وظیفه خود را هر چند اندک نسبت به این ستاره‌های پرفروغ هدایت به انجام رسانیم.
بازسازی امامزاده محمد(ع) خمین در حال انجام است
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین گفت: عملیات بازسازی بقعه امامزاده محمد(ع) خمین به دلیل کمبود منابع مالی مدتی متوقف شده بود که خوشبختانه سال گذشته با مساعدت خیران عملیات ساخت آن مجدد آغاز شد.

وی، بیان کرد: در حال حاضر عملیات بازسازی این امامزاده در حال انجام است و درصورت تأمین اعتبارات لازم در آینده‌ای نزدیک به اتمام خواهد رسید.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه کلیه اعتبارات بازسازی بقعه شریف از محل نذورات مردمی و مساعدتهای خیرین در طرح مودت انجام می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر عملیات بتون ریزی گنبد این آستان مقدس در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح مودت اضافه کرد: این طرح با هدف شناسایی نیازها و کمبودها٬ توسعه و آبادانی و بازسازی بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزادگان شهرستان خمین اجرا می‌شود و در تلاش هستیم با ایجاد ظرفیت‌های لازم در بقاع متبرکه٬ این اماکن متبرکه را به قطب فرهنگی و کانون‌های معنوی در سطح کشور تبدیل کنیم.

رییس اوقاف شهرستان خمین ابراز داشت: با توجه به اینکه امامزاده محمد(ع) در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است و مردم خمین ارادت خاصی به آن دارند بازسازی و تکمیل پروژه امامزاده محمد(ع) اولویت اداره اوقاف خمین است.
دهه کرامت فرصتی مغتنم در راستای پیوند جوانان با فرهنگ رضوی است
مجید احمد جعفری فرمانده سپاه ناحیه گفت: تمام برنامه‌های دهه کرامت باید محتوا محور باشد تا زمینه عمل به معارف رضوی در مخاطبان فراهم شود در این دهه باید توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی به ویژه در میان دختران صورت گیرد.
فرمانده سپاه ساوه گفت: تبیین فلسفه عفاف و حجاب و ارتقای عزت نفس و هویت در دختران از اهداف اساسی نام‌گذاری این دهه است که باید در برنامه‌ها این مهم لحاظ شود در واقع باید این دهه را فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی دانست.
احمد جعفری بیان داشت: توجه به اهل بیت(ع) و شناسایی شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های سنت و سیره ایشان از اهداف و اولویت‌های برنامه‌های دهه کرامت است همچنین با برپایی جشن‌ باید فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط و شادی معنوی در میان زنان و دختران فراهم کرد.
فرمانده سپاه ساوه تصریح کرد: ترویج فرهنگ و ادبیات رضوی باعث نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر معنوی در جامعه ایران اسلامی می‌شود و با فضاسازی برگرفته از اصول و ارزش‌های اسلامی می‌توان از تهاجم فرهنگی دشمنان علیه دین جلوگیری کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.