برگزاری نشست هم اندیشی خانه مطبوعات استان مرکزی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، مهدی حقیقی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی خانه مطبوعات استان مرکزی در اراک افزود: مطبوعات و خبرگزاری های در پیشبرد اهداف کشور و استان نقش تعیین کننده ای دارند.
وی بیان کرد: استان مرکزی منطقه زندگی ما است و هر فردی در برابر ارتقاء فرهنگی و توسعه این استان وظیفه ای برعهده دارد و باید کمتر به مسائل حاشیه ای پرداخته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: مطبوعات چشم و چراغ جامعه هستند و فعالان این عرصه باید در راستای اطلاع رسانی صحیح به جامعه تلاش کنند.
حقیقی اظهار کرد: ایجاد وفاق و همدلی بیشتر بین اهالی رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه های اولویت دار است که با جدیت دنبال می شود.
وی گفت: تلاش ها و اقدام های زیادی صورت گرفته تا خانه مطبوعات در این استان شکل گیرد و امید است این خانه به زودی تشکیل و فعالیت خود را از سال جدید آغاز کند.
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد خانه مطبوعات یکی از دغدغه های مهم مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.
مجید طبیب زاده افزود: در این راستا اقدام های لازم از جمله عضوگیری های جدید شکل گرفته و امید است به زودی با همکاری همه اهالی رسانه، این خانه پا بگیرد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی (ایرنا) هم گفت: پیش از این اقدام های اولیه برای تشکیل خانه مطبوعات در این استان انجام شده و بایداز تجربیات گذشته استفاده شود.
علی حیدر شاه حسینی افزود: خانه مطبوعات یکی از نیازهای اساسی اهالی رسانه است که با وفاق و همدلی و مشارکت همه فعالان رسانه ها شکل می گیرد.
در این نشست معاون فرهنگی و هنری و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی رسانه از جمله پیشکسوتان مطبوعات استان مرکزی حضور داشتند و در خصوص راه های بهتر و سریع تر شکل گیری خانه مطبوعات در این استان بحث و تبادل نظر کردند.
۴۵ نشریه و ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.