فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه پاییزه استان مرکزی شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، جمشید زند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید نمایشگاه پاییزه در استان برگزار می‌شد که در سال جدید و در راستای سیاست‌گذاری‌های دولت فروش فوق‌العاده به منظور افزایش تقاضا در بازار و تنظیم قیمت‌ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته و با بروز رکود اقتصادی، اصناف مستقر در بازارهای فروش متضرر شده‌اند که همین امر سبب شده است تا تولید‌کنندگان از برگزاری نمایشگاه استقبال نکنند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه در برخی موارد کالاهای نامرغوب و غیراستاندارد در غرفه‌های نمایشگاهی عرضه می‌شد، تصریح کرد: همچنین به دلیل دور بودن این نمایشگاه‌ها از مرکز شهر خریداران راغب به مراجعه به آنها نبودند.

زند ادامه داد: ظرفیت هر نمایشگاه ۱۵۰ غرفه است اما با اعمال طرح فروش فوق‌العاده تعداد فروشندگان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دارا بودن پروانه کسب، درج قیمت کالا، درج قیمت قبل و بعد از فروش و ارائه فاکتور از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود، یادآور شد: قیمت‌های ارائه شده در این طرح با نظارت اتحادیه‌ها و بازرسان اتاق اصناف تعیین می‌شود که همین امر از گران فروشی در واحدهای صنفی جلوگیری می‌کند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی امکان تعویض کالا را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: در این طرح واحد صنفی فروش برخلاف غرفه‌های نمایشگاهی در دسترس خریدار قرار دارد.

زند با بیان اینکه این طرح از ۱۰ شهریورماه تا ۳۱ مهر‌ماه در استان مرکزی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی اولویت‌دار از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، مواد پروتئینی و … در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، ۳۰ تیم بازرسی در قالب بازرسی‌های نامحسوس، محسوس و افتخاری وظیفه نظارت بر فروش فوق‌العاده را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تلفن‌های ۱۲۴ و ۳۳۱۲۱۱۸۲-۳ و همچنین اتاق اصناف و مرکز رسیدگی به شکایات خریداران واقع در میدان شهدا آماده پاسخگویی به شکایات مردمی هستند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی ادامه داد: از همشهریان تقاضا می‌شود با توجه به برپا نشدن نمایشگاه پاییزه خریدها را به روز آخر موکول نکرده و در آغاز طرح کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

زند با بیان اینکه واحدهای صنفی شرکت کننده در این طرح با نصب بنر مشخص شده‌اند، افزود: در طرح فروش فوق‌العاده، واحدهای صنفی متعهد و ملتزم هستند که سود ناشی از فروش را نصف کنند.

*۳۷ هزار مورد بازرسی در استان مرکزی

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی ضمن ارائه گزارش عملکرد اتاق اصناف استان مرکزی گفت: در سال جاری بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از اصناف در استان مرکزی انجام شده است.

زند خاطرنشان کرد: دو هزار مورد از بازرسی‌‌های انجام شده منجر به تشکیل پرونده با ارزشی معادل ۲ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال شده است.

وی با اشاره به ثبت دو هزار و ۵۴۹ مورد تخلف در استان مرکزی افزود: ۴۷ درصد از تخلفات مربوط به عدم درج قیمت کالا، ۲۶ درصد گران فروشی و ۹ درصد عدم صدور صورتحساب بوده است.

به گفته رئیس اتاق اصناف استان مرکزی، از مجموع ۸۷۴ مورد شکایت جمع‌آوری شده ۳۱۹ مورد منجر به رضایت شاکی، ۱۰۴ مورد اثبات تخلف و ۸۵۵ مورد منجر به پلمب واحد صنفی شده است، همچنین ۸۲۰ مورد از واحدهای پلمب شده منجر به فک پلمب شده‌اند.

زند با اشاره به اینکه ۳۰ تیم بازرسی در قالب اکیپ‌های دو نفره به بازرسی از واحدهای صنفی مشغول هستند، تصریح کرد: در سطح شهر اراک نیز بیش از ۱۷ هزار مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل یک‌هزار و ۳۷۱ پرونده با ارزشی معادل یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.