برگزاری مراسم گرامیداشت شهید سرلشگر ستاری در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – امیرعزیز سلطانی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهید ستاری، وی را یکی از فرماندهان نمونه پدافند هوایی برشمرد و افزود: شهید ستاری در یکی از روستا‌های اطراف ورامین در خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود و پس از طی دوران دبیرستان وارد عرصه نظامی‌گری ارتش شد.

وی ادامه داد: شهید ستاری در زمان مسئولیت خود طرح‌ها و اقدامات بسیاری را انجام داد که از جمله آنها ایجاد شبکه یکپارچه پدافند هوایی متشکل از ادارات و… ، شروع به ساخت هواپیماهای جدید در نیروی هوایی، ایجاد و تجهیز بیمارستان بعثت، راه‌اندازی مجتمع پزشکی، دانشکده پرستاری و مرکز پاتولوژی نیروی هوایی در تهران، تأسیس دانشکده علوم هوایی شهید ستاری، طراحی عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ و …، ایجاد شبکه دیده‌بانی بصری و موانع در فراز ارتفاعات و گذرگاه‌هاست.

فرمانده پدافند هوایی اراک در پایان سخنان خود به عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: این شهید با تقدیم ماسک ضد گاز خود به پیرمرد راننده لودر، شیمیایی شد، تمامی کارکنان این مرکز باید از شهیدان الگو بگیرند و به جهت داشتن چنین فرماندهانی به خود ببالند.

براسا این گزارش، مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمر نیز در این مرکز برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام دادخواه از روحانیون مرکز آموزش درجه داری حضرت علی‌اکبر(ع) اراک در این مراسم گفت: یکی از عوامل شهادت شیخ نمر توجه و علاقه این روحانی فقید به انقلاب اسلامی است. شیخ نمر از متأثران امام خمینی(ره) و مروجان سیره رهبر انقلاب بود.

وی افزود: هدف این جنایت آل‌سعود از بین بردن اسلام واقعی است، باید دانست آل‌سعود از اسلام بویی نبرده و تفکرات وهابی در این خاندان حاکم است، افرادی مانند شیخ نمر و زکزاکی از جمله عالمانی به شمار می‌روند که به دنبال وحدت در جامعه اسلامی بودند و به جرم آزادی بیان و دفاع از حقوق مردم مسلمان مورد جنایت رژیم آل‌سعود قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام دادخواه بیان کرد: از جمله فعالیت‌های شاخص شهید آیت‌الله شیخ نمر رسیدگی به قبور مطهر ائمه(ع)، تلاش برای برگزاری نماز جماعت و شناساندن مذهب تشیع بوده است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.