هفته وحدت هفته کنار گذاشتن تمام اختلافات است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، حجت الاسلام نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان آشتیان با سفارش به تقوا و نظم در امور و ادای حق تقوا گفت: هیچ یک از پیامبران به اندازه پیامبر اسلام رنج و سختی در امر رسالت ندید اما پیامبر گرامی اسلام هیچگاه به صورت عمومی قوم خود را نفرین نکرد و تنها پیامبری که تمام انسان ها را نفرین کرد حضرت نوح بود که بعد از نفرین ایشان تمام زمین به زیر آب فرو رفت.

وی ادامه داد: هنگام تولد پیامبر در تاریخ حوادث بسیاری نقل کرده اند از جمله در سال تولد ایشان سپاه ابرهه که برای تخریب خانه کعبه آمده بودند توسط ابابیل نابود شد، راه ورود شیاطین به آسمان ها برای استراق سمع بسته شد، ۱۴کنگره از کنگره های ایوان کسری فرو ریخت که حضرت امام(ره) فرمود این به نشانه آن است که در قرن چهاردهم کاخ ظالمان جهان فرو خواهد ریخت.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: از آنجا که در تاریخ روز ولادت پیامبر اسلام بین مورخین شیعه و سنی اختلاف است که حضرت امام(ره) این هفته هفته وحدت نام گزاری کردند تا مسلمانان در ایام به مشترکاتی که دارند توجه بیشتری نمایند و به تقویت آن بپردازند واز نزاع و مسائل نفاق انگیز پرهیزکنند.

حجت الاسلام نیشابوری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمود «وحدت به این معنا نیست که شیعیان سنی شوند و یا اهل سنت شیعه شوند بلکه باید همانند برادر کنار یکدیگر باشند و بحث های علمی را به علما بسپارند ما اشتراکات زیادی داریم، همه به یک خدا، یک پیامبر و یک قرآن ایمان داریم».

وی در ادامه گفت: غرب داعش را برای اسلام هراسی و مقابله باموج اسلام آوردن دیگر ادیان به اسلام ایجاد کرد تا مسلمانان را انسان های خونریز معرفی کنند.

امام جمعه آشتیان خاطر نشان کرد: از مسائل مهم دیگر این ایام سالروز ننگین کشف حجاب است که رضا خان با الگو گرفتن از آتاترک ریبرال خواست چادر را از سر ناموس ملت بردارد اما در آن زمان موفق نشد تا حیا و عفت را از بین مردم دور کند ولی امروز با فیلم های ماهواره تلاش می کنند که حجاب را مانع پیشرفت و باعث افسردگی اعلام کنند و زنان و دختران ما را به فساد بکشانند و یک زن آلوده در یک شهر کل شهر را به فساد و آلودگی می کشاند.

حجت الاسلام نیشابوری همچنین با اعلام این که آدینه آینده آئین دعای ندبه درشهرستان آشتیان قرائت و به صورت زنده در داخل و خارج از ایران پخش خواهد شد از مردم خواست تا در این برنامه معنوی شرکت کنند و کسانی هم که نذوراتی دارند و می توانند کمک و مسئولین هیئت رزمندگان را یاری کنند چراکه این مراسمات با کمک های مردمی رونق بیشتری دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.