هنر تئاتر را باید یک نهاد اجتماعی دانست

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و  به نقل از سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،«مهدی حقیقی»در نشست هم اندیش با هنرمندان تئاتر استان گفت: برای ماندگاری هر اندیشه‌ای باید از ابراز هنر کمک گرفت، موضوعات نمایش باید منطبق با نیازهای جامعه باشد تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد.

 

وی با اشاره به رسالت سنگین هنرمندان گفت: هنرمند باید نیازهای جامعه را به خوبی بشناسد و برای رفع آن بکوشد.

حقیقی با توجه به اینکه هنرنمایش،قدمتی هزاران ساله و ریشه دراعماق تاریخ بشری دارد و دربرگیرنده فرهنگ و تمدن ملتها در طول تاریخ بوده است،هنری ارزشی و پویاست.

وی در ادامه گفت : هنرنمایش در واقع یکی از ابزارهای کارآمد وهمچنین از منابع اصیل و غنی برای شناخت تاریخ اجتماعی یک جامعه،بررسی هنرهای نمایش آن جامعه است، هنرنمایش در ایران اسلامی نیز در قالب هنرهای آیینی قدمتی طولانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت:با کمک هنر نمایش می توان بسیاری از مفاهیم والا و دستاوردهای فکری و فرهنگی و به ویژه فرهنگ و آموزه های ارزشمند و متعالی قرآنی ودینی را به تصویرکشیدوبه جهانیان عرضه کرد.

حقیقی همچنین از هنرمندان آگاه وفهیم عرصه نمایش خواسته است از فرصت مغتنم این جشنواره استفاده نموده و با تاسی به این پیشینه غنی فرهنگی،به سمت خلق آثار هنری نو،اثرگذار و ماندگارتری درعرصه فرهنگ وهنر کشور روی آورند.

وی با بیان این که استان در همه زمینه‌ها و بخش‌های هنری توانایی رقابت با سایر استان‌ها را دارد، اظهار کرد: در برخی از رشته‌های هنری هنرمندان ما سرآمد کشور هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یکی از مشکلات استان را در همه زمینه‌ها از گذشته تاکنون کمبود زیرساخت‌ها و نبود حامی مالی دانست و گفت: اگر زمینه برای جوانان استان فراهم شود در هر رشته‌ای قابلیت هنرنمایی در سطوح ملی و حتی بین‌المللی را دارد.

وی استفاده از خرد جمعی را بهترین راه برای کمک به رفع مشکلات در حوزه هنر و فرهنگ استان دانست و گفت: باید با هم اندیشیدن را بهتر مرور کنیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

در ادامه هنرمندان حاضر در جلسه به بیان مواضع خود پرداخته و در خصوص مشکلات، مسائل و همچنین توانمندی‌های استان در این حوزه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبادل‌نظر پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.