هادی غفاری: مظلومیت شهدای غواص فراموش ناشدنی است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- “هادی غفاری” در یادواره ۱۷۵ شهید غواص که در دانشگاه پیام نور مرکز ساوه برگزار شد، افزود: ۱۷۵ شهید غواص از جمله مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس به شمار می‌روند که باید همواره یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود.

وی بیان کرد: شهدای غواص ارمغان عملیات کربلای چهار هستند و تشییع باشکوه این عزیزان فضای معنوی و دینی جامعه را تقویت کرده و عاملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین رشادت‌های شهدا در جنگ تحمیلی بود.

وی شهادت را بهترین نوع مرگ در پیشگاه خدای تعالی دانست و افزود: بنا بر وعده الهی شهدای عزیز و مجاهدان در راه خدا به قرب الهی رسیده‌اند و جایگا‌ه‌شان بهشت برین است.

به گفته وی در قرآن کریم و آموزه‌های دینی به مقام شهید و شهادت بسیار پرداخته شده است و از این شهدا به عنوان افرادی نام برده شده است که بر خوان الهی روزی می‌خورند.

وی تصریح کرد: شهدا از معامله‌ای که با خدای تعالی انجام داده‌اند، خرسندند و این نص صریح قرآن کریم است که عمل آنها و حاصل مجاهدت آنان در پیشگاه پروردگار ضایع نخواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در ادامه گفت: با توجه به جایگاهی که شهدا نزد خدایتعالی دارند، وظیفه ما بزرگداشت یاد و خاطره آنها و تجدید پیمان با آرمان‌های آنهاست.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات کشور است و باید این فرهنگ در بین آحاد مردم بویژه قشر جوان و نوجوانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، بیش از پیش نهادینه شود.

به گفته غفاری، یکی از برنامه‌های دانشگاه پیام نور استان برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا به منظور تبیین رشادت‌های شهدای عزیز در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایسنا، یکی از مدرسان حوزه علمیه ساوه نیز در این مراسم از شهدای غواص به عنوان مجاهدان راستین دوران دفاع مقدس یاد کرد که با سختی‌های بسیار و رنج فراوان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام “غلامرضا رضازاده” گفت: امنیت و اقتدار کنونی کشورمان حاصل خون مجاهدانی است که برای عزت و شرف این کشور از جان خویش گذشتند.

وی با تاکید بر تداوم راه شهدا به عنوان عاملی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: آنچه موجب شده است که کشور ما در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کند، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است.

پخش کلیپ، اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس، شعرخوانی و مداحی ایام سوگواری اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های این مراسم دانشجویی بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.