پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مرکز کنترل ترافیک شهرداری اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمدعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به اهمیت راه‌‌اندازی مرکز کنترل ترافیک اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک با نصب دوربین در مناطق حساس اقدام به کنترل ترافیک کرده که این اقدام نقش مهمی در پیشگیری از جرایم دارد.

وی افزود: برای داشتن یک شهر ایمن و پویا نیاز است تا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند تا جامعه و محیط اجتماعی بدون جرم و آسیب‌های اجتماعی داشته و در سایه امنیت توسعه در همه ابعاد اتفاق افتد.

مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: سیستم‌های هوشمند به حل مشکلات ترافیک شهرها کمک کرده و با کمک زیرساخت‌های متعدد و با بهره‌گیری از امکانات ارتباطی و زیر سیستم‌های دیگر، ترافیک شهرها و جریان ترافیک شهری را روان نگه می‎دارند.

عسگری با اشاره به پیشرفت عمرانی مرکز کنترل هوشمند ترافیک اراک خاطرنشان کرد: این مرکز پیشرفت عمرانی خوبی دارد و روزشمار بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک شهرداری اراک آغاز شد.

وی بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری اراک در حال حاضر از نظر عملیات عمرانی پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و بنا داریم همین روند ساخت با سرعت پیگیری شود و این مرکز در آینده نزدیک به بهره‎برداری برسد.

مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک ادامه داد: با آغاز به کار این مرکز، نظارت و هدایت ترافیک معابر سطح شهر به طور هوشمندانه و با همکاری سایر نهادهای ذیربط از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی به طور لحظه‎ای و آنلاین انجام می‌شود.

عسگری بیان کرد: ساخت مرکز کنترل ترافیک شهرداری اراک از اواخر سال ۱۳۹۳ در مساحت ۵۰۰ مترمربع آغاز شد و با بهره برداری از این مرکز، اراک نیز به جمع شهرهایی می‎پیوندد که به این اتاق‌های هوشمند کنترل ترافیک مجهز هستند.

وی افزود: در گذشته، اراک فقط به دوربین‌های ثبت تخلف در ۵ نقطه از شهر مجهز بود که با افتتاح این طرح تمامی نقاط حادثه خیز معابرسطح شهر به انواع دوربین‌های ثبت تخلف، نظارتی، عبور از چراغ قرمز، کنترل و هدایت ناوگان حمل‌و نقل عمومی مجهز می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.