راه‌اندازی فاز ۲ بیمارستان آیت‌الله خوانساری نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهراحمدی بعد از ظهر دیروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان که با حضور مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، اظهار کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مربوط به بیماران سرطانی استان و استان‌های دیگر است که ضریب اشغال این بیمارستان با ۶۴ تخت همیشه اشغال است و بیماران زیادی در نوبت بستری قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری افزود: در صورت راه‌اندازی فاز دوم این بیمارستان ۶۴ تخت به این بخش اضافه می‌شود که خیران حوزه سلامت در ساخت این بیمارستان تاکنون کمک‌های خوبی را انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در راستای تسریع در روند راه‌اندازی فاز دوم این بیمارستان مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تخصیص ۳ میلیارد تومان قول همکاری و مساعدت به این بخش را داده است.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و ساخت فاز دوم این بیمارستان نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران به این بخش کمک شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: با توجه به اینکه پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) در حال انجام است و بخش نورولوژی آن باید به بیمارستان امیرالمومنین (ع) انتقال یابد تاکنون ۳۰ تخت به اورژانس اضافه شده و همچنین بخش ۳۲ تختخوابی نیز در طبقات تجهیز و راه‌اندازی شده است که تمامی این بخش‌ها نیازمند نیروی انسانی هستند.

علی ابرازه بیان کرد: ۳۰ تختی که به این بخش اضافه شده نیاز به نیروی انسانی، تجهیزات و کادر درمانی دارد که در بحث پرستاری فراخوان داده شده و در صورت تأمین نیروی پرستار این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده توسط مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اراک افزود: محل بیمارستان یک‌هزار تختخوابی نیز مورد تایید وزارت بهداشت است و در صورت نقل و انتقالات سند و تأمین اعتبار ساخت این بیمارستان با تأمین اعتبار در وزارت بهداشت محقق خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در بحث بیمارستان ولیعصر (عج) نیز لایحه ۹۴ و ۹۵ اعتباراتی برای این بخش در نظر گرفته شده که ۲۰ میلیارد برای سال ۹۴ و همچنین ۱۵ میلیارد برای سال ۹۵ برای ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) در نظر گرفته شده و با توجه به سرعت خوبی که این پروژه داشته وزارت بهداشت ۳۰ میلیارد را برای سال ۹۵ به این پروژه کمک خواهد کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.