حضور استان مرکزی در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، این اداره کل در یک غرفه اختصاصی، توانمندی های رسانه ای و مطبوعاتی این استان را در معرض دید عموم قرار می دهد.

دو روزنامه، ۲۲ هفته نامه، ۸ دو هفته نامه و ۱۲ ماهنامه همچنین ۱۴ پایگاه خبری در استان مرکزی در غرفه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی در نمایشگاه مطبوعات به نمایش در آمده است.

همچنین در این غرفه ۳۳ نشریه فعال تخصصی و اختصاصی برای آشنایی بازدید کنندگان در معرض دید عموم قرار گرفته شده است.

آرشیو مطبوعات مربوط به قبل وبعداز انقلاب استان مرکزی، بروشور تاریخچه مطبوعات استان تهیه وتوزیع وهمچنین روزنامه های قدیمی استان با قدمت ۶٠ساله در نمایشگاه بین المللی مطبوعات نمایش داده شده است.

برپایی نمایشگاه مطبوعات باعث انسجام بخشی به فعالیت های رسانه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: معاونت مطبوعاتی هرساله نمایشگاه مطبوعات را به صورت کشوری برگزار می کند و به منظور ارائه توانمندی رسانه ها به هر استان یک غرفه اختصاص داده می شود که همزمان با بازگشایی این نمایشگاه غرفه استان مرکزی نیز برای بازدید عموم دایر است.

وی اظهار داشت: مطبوعات تاثیر بسزایی در فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور دارند از این رو باید در قبال رسانه ها سیاستگذاری های درست و یکسانی وجود داشته باشد.

حقیقی برپایی نمایشگاه های فرهنگی را تنها راه تشدید فعالیت های عمیق و رقابت های سالم دانست و توضیح داد: نمایشگاه مطبوعات توان و قابلیت های این عرصه را به تصویر خواهد کشید تا عموم مردم در هر جایگاه و قشری از آخرین دستاوردها و تغییرات این حوزه مطلع شوند و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به هر چه بهتر شدن مطبوعات کشور کمک کنند.

وی افزود: شعار این دوره نمایشگاه «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» انتخاب شده است که در واقع در راستای شعار دوره قبل نمایشگاه مطبوعات (دوره بیستم) با عنوان آزادی مسئولانه است که لزوم نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه را یادآوری می کند.

معرفی نشریات استان مرکزی در نمایشگاه مطبوعات

وی افزود: دفترچه های متعددی شامل تاریخچه مطبوعات استان، معرفی نشریات عمومی و تخصصی، هفته نامه ها و ماهنامه های استان مرکزی را تهیه و به چاپ رسانده ایم که در این نمایشگاه به منظور معرفی پیشینه غنی و فرهنگی استان مرکزی در اختیار مسئولین و عموم قرار می گیرند.

حقیقی افزود:یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال،‌ نشست های تخصصی،‌ کارگاه های آموزشی و دیگر برنامه های ویژه ای است که به همت ادارات، انجمن ها و برخی رسانه ها برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی  در ادامه گفت:برگزاری‌ ٨ نشست تخصصی و  ۵ استارت آپ رسانه ای جذاب از جمله برنامه های دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها است که طی ایام نمایشگاه در محل نشست های جنبی برگزار می شود.

وی یکی از مهمترین این کارگاه های آموزشی را را بحث حقوق رسانه و خبر دانست و بیان داشت: این نمایشگاه، فضایی را فراهم می کند تا رسانه های استان بتوانند تمام فعالیت های این نمایشگاه بهره ببرند.

حقیقی یادآورشد: در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها ۵٠٠ رسانه منطقه ای، محلی و نشریات دانشجویی و ادارات کل غرفه دارند.

اعزام اهالی مطبوعات استان مرکزی به نمایشگاه بین المللی مطبوعات

اهالی مطبوعات استان مرکزی برای بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات روز چهارشنبه(۲۰آبان) با هدف کسب تجربه، برقراری ارتباط و تعامل با خبرنگاران دیگر استان ها، آشنایی با نشریات و مطبوعات آنها در ارتقا کمی و کیفی خبرنگاران اعزام می شوند.

از تمام اهل رسانه استان درخواست شده تا به منظور ارتقای سطح آگاهی های خود در کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی که توسط دفتر دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  هر روزه در محل نمایشگاه برگزار می شود، شرکت کنند.

حضور نشریات تجربی در نمایشگاه مطبوعات

همزمان با برپایی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور بیش ازهزار عنوان نشریات تجربی از کانون های سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارد.

نشریات تجربی کانون های مساجد از سری جشنواره های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که هفتمین مرحله کشوری آن در استان مرکزی شهرستان خمین برگزار شد نیز در نمایشگاه مطبوعات به نمایش در آمده است.

استان مرکزی در بخش خبر، عکس و مقاله نشریات تجربی جزو مراکز برتر بوده که نشریات تجربی برگزیده از این استان نیز در این بین خودنمایی می کند.

حضور ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در نمایشگاه

معرفی نخبگان و نشریات برتر در حوزه رسانه، دستاوردهای کانون ها در قالب نشر مکتوب، نمایش و ارایه اثار در قالب وبلاگ های مساجد کشور از جمله برنامه‌های غرفه ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این دوره نمایشگاه است.

همچنین غرفه ستادعالی در کنار عرضه نشریات و آثار مکتوب از مقالات جمع‌آوری شده در رابطه با برگزاری همایش ها و کنگره های ملی و نشست های سراسری از جمله کنگره ملی امام سجاد (ع) جشنواره امام متقین و دومین آیین سوگواری علمدار کربلا کتب مرتبطی را ارایه کرده است.

همچنین نشریات منتخب از معاونت های برنامه و بودجه، اداره کل کتابخانه های مساجد کشور، آسمانی‌ها و مسجد بلاگ از دیگر آثار به نمایش گذاشته در محل این غرفه در مصلی تهران است.

خبرگزاری شبستان در نمایشگاه مطبوعات

غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها میزبان مخاطبان و میهمانان، شخصیت ها، مقامات فرهنگی و قرآنی است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از ١۶ تا ٢٢ آبان ماه در مصلای نماز جمعه تهران برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.