کناره گیری خودخواسته یا برکناری بیاتیان

پنجشنبه گذشته بود که خبر “کناره گیری” سعید بیاتیان معاون خدمات شهری شهرداری اراک فضای مجازی را به خود معطوف کرد و حواشی بسیاری به همراه داشت.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، سعید بیاتیان که در ابتدای کار شورای پنجم شهر اراک و قبل از انتخاب داوود تاجران شهردار فعلی به عنوان سرپرست، شهرداری اراک را مدیریت می ‌ ‌کرد یکی از مدیران با سابقه و باتجربه شهرداری محسوب می شود که اثرگذاری خود را در دوران سرپرستی خود به نمایش گذاشت و تنها به دلیل نداشتن شرایط لازم از منصب شهرداری اراک جا ماند.

با حضور تاجران در اراک بیاتیان به عنوان معاون خدمات شهری و همچنین مدیر پروژه ۵۸ متری اراک انتخاب شد، اما روز پنجشنبه به ناگاه خبر کناره‌گیری وی منتشر شد و این موضوع حرف و حدیث‌ها و موضع‌گیری رسانه‌ها و اعضای شورای شهر را به دنبال داشت.

با انتشار این خبر به سرعت اعضای شورای شهر واکنش نشان دادند و سه عضو اصولگرای پارلمان محلی خواستار پاسخگویی شهردار شدند.

علی‌جعفر محصولی در کانال تلگرامی اش گفته بود که با جدیت و سرعت موضوع برکناری بیاتیان پیگیری می‌شود و خواهان تجدیدنظر در خصوص برکناری وی هستم.

علیرضا مرادی نیز در کانال تلگرامی اش نوشت: “بیاتیان هیچ استعفایی نداده چراکه اصلا دلیلی برای انجام این امر نیست و این تغییر و تحول تنها از سوی تاجران شهردار اراک بوده و وی باید به شورا پاسخگوی این حرکت خود باشد، همچنین مسئول بودن طرح ۵۸ متری، یک جایگاه سمت‌دار نیست و می‌بایست بیاتیان یک جایگاه اداری داشته باشد”.

حامد آجرلو نیز در کانالش بیان کرد: “بیاتیان از نیروهای کارآمد و ارزشمند برای شهرداری اراک است و برکناری وی از این مجموعه اصلا دلیلی ندارد چراکه چنین نیروی بومی و متخصصی حتما باید در کنار شهرداری باشد، بنده حتما در صحن علنی شورا از شهردار دلیلی قانع‌کننده می‌خواهم”.

در کنار اعضای اصولگرای شورای شهر اراک تنها یک عضو فراکسیون امید در این خصوص موضع‌گیری کرد.

فرزانه رحمتی دبیر شورای شهر اراک نیز در کانالش گفته است: “توقعی که از شهردار منتخب شورای شهر می‌رود توجه ویژه به این حوزه و گرفتن مشاوره‌های لازم در خصوص بکارگیری نیروهای توانمند از شوراست. در یکسال اخیر یکی از چالش‌هایی که با شهردار داشته‌ایم در همین خصوص بوده است. اتفاقات روزهای اخیر و موضع‌گیری‌ها نشان داد که گاهی آش چنان شور می‌شود که فریاد برخی حامیان شهردار نیز بلند می‌شود. در هر صورت بنده برای اینکه متهم به دخالت در امور اجرایی و تصمیمات شهردار نشوم به همین مقدار بسنده می‌کنم. اما به شهردار اراک در خصوص بی‌توجهی به منابع انسانی و حذف نیروهای توانمند هشدار می‌دهم و برای شفاف‌تر شدن فضا لازم می‌دانم این نکته را بگویم که معمولا پشت‌پرده‌ها در مواضع اعلام نمی‌شود و ممکن است افکار عمومی را به اشتباه بیندازد.

بیاتیان تا به امروز کارآمدی خود در حوزه شهری را به اثبات رسانده است، اما طی ۲ روز گذشته فضاسازی رسانه‌ای شدیدی در این خصوص صورت گرفته است و حتی برخی رسانه‌های استان بیان کردند که فشارهای وارده از سوی چند تن از اعضای شورای شهر به شهردار باعث شده است که شهردار به بیاتیان اعلام کند که باید هر چه سریعتر استعفا دهد! ”

به گزارش ایسنا، در این بین تاجران شهردار اراک و بیاتیان در این خصوص اظهار نظری نکرده یا توضحی نداده اند به همین دلیل گفت‌وگویی با هر دو انجام داده ایم.

داوود تاجران شهردار اراک درخصوص موضوع کناره گیری یا برکناری بیاتیان اظهار نظری نکرد و ترجیح داد که گفتگو در این خصوص با بیاتیان انجام شود و با بیان اینکه این اقدام با هماهنگی بیاتیان انجام شده و لازم است جزئیات موضوع هم از خودش پرسیده شود، تاکید کرد: شورای شهر در این موضوع هیچ نقشی نداشت و این مسئله هیچ ارتباطی هم به عملکرد بیاتیان ندارد .

خروج از حوزه شهری خواست خودم بود/قصد مهاجرت دارم

سعید بیاتیان نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه این کناره‌گیری هیچ ماجرای خاصی در پس خود ندارد، گفت: قطعا در هر مجموعه ای تغییر و تحول لازم است و من از مدت‌ها قبل بحث خروج از حوزه شهری اراک را دنبال می‌کردم که البته مورد تایید شهردار نبود.

وی تصریح کرد: ولی شهردار بالاخره این خروج را پذیرفت و در واقع کناره‌گیری از شهرداری اراک خواست خودم بوده است.

بیاتیان با اشاره به اینکه تصمیم به مهاجرت از اراک دارم و به این دلیل از مدیریت پروژه ۵۸ متری نیز کناره‌گیری خواهم کرد، گفت: احتمالا در روزهای آینده قصد مهاجرت از اراک را دارم و حاشیه هایی که درخصوص این کناره گیری مطرح شده زاییده ذهن برخی رسانه‌هاست و اخبار ضدونقیض مطرح شده است. هیچ مشکلی بین من و شهردار اراک وجود ندارد و لطف تاجران را نسبت به خود همواره دریافت کرده‌ام.

وی افزود: من استعفا نکرده‌ام، چراکه مفهوم استعفا این است که خواستار ماندن در مجموعه باشم، اما درخواستی برای خروج از شهرداری مطرح کردم که پس از مدت‌ها شهردار آن را پذیرفت.

هرچند بیاتیان از کناره گیری خودخواسته می گوید، اما به نظر می رسد داستان از دست دادن نیروهای توانمند به دلایلی مختلف که گاه منطقی به نظر می رسد و گاه هم منطقی نیست و به نوعی عجیب است، در اراک و استان مرکزی روندی ادامه دار است و عزم چندانی هم برای جلوگیری از خروج این ظرفیت ها از استان وجود ندارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.