رعایت معیارهای استاندارد در تولید، پیش‌شرط مقاوم سازی اقتصاد ملی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: رعایت معیارهای استاندارد در تولید پیش‌شرط مقاوم سازی اقتصاد ملی است و این مهم باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.به گزارش اخبار روزانه مرکزی،مهدی اسلام پناه در سفر به اراک و در نشست با فعالان اقتصادی افزود: رعایت استاندارد و ارتقای کیفیت کالاها و خدمات سبب افزایش رقابت پذیری در بازارهای ملی و بین‌المللی می شود.

وی ادامه داد: برآیند اصلی رعایت استاندارد و تولید محصولات با کیفیت نیز تأثیر مستقیم بر افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، تسهیل تجارت و توسعه اقتصادی در کشور خواهد داشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: تولید بدون داشتن معیارهای استاندارد، تولید محسوب نمی‌شود بلکه کالای بنجول است، بنابراین رعیات معیارهای استاندارد باید بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

اسلام پناه اظهارداشت: در قوانین استاندارد بین‌المللی، قوانین استاندارد جمهوری اسلامی ایران جزو برترین های دنیا است زیرا در این استاندارد یکپارچگی لحاظ شده است.

وی به دستیابی اداره کل استاندارد استان مرکزی به رتبه ۱۷ در بین دستگاههای اجرایی و نظارتی اشاره کرد و افزود: کسب این رتبه در فرصت کوتاهی که بدست آمده است قابل ستایش است و امیدواریم شاهد رشد این رتبه در آینده نه چندان دور باشیم.

اسلام پناه با بیان اینکه توصیه‌ها و دغدغه‌های فعالین اقتصادی و واحدهای صنعتی اخذ و بسیاری از موانعی که شاید به تهران برمی‌گشت رفع شد افزود: ۳۹ تفویض اختیار برای استانداردسازی، تأیید صلاحیت، انطباق و اندازه‌شناسی به استان داده شد، موضوعات در نشست‌های مختلف در این دو روز بررسی و مورد رفع موانع قرار گرفت.
معاون رئیس جمهور عنوان کرد: دسترسی به کلیه اهداف سفر هم به صورت تکنیکی و هم راهبردی نائل آمد و امیدوارم در آخرین ارزیابی که ماه‌های آینده از عملکرد شرایط استان خواهیم داشت، شاهد نتایج مثبت تصمیمات امروز در جهت رشد و توسعه اقتصاد صنعتی، تجارت و استاندارد و کیفی سازی محصولات باشیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی پایتخت صنعتی است و ظرفیت‌های خوبی به منظور ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد، یقین دارم که با نقشی که به طور جهادی مدیران استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، صنعتی و رفع مشکلات واحدهای بزرگ و پایه رقم می‌زنند، شاهد ارتقای رتبه‌های شاخص استان در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود.

از برنامه های رئیس سازمان ملی استاندارد در این سفر، دیدار و گفتگو با اساتید و نخبگان دانشگاهی ، بازدید از صنایع شرکت هپکو، کمباین سازی و شرکت صنایع پگاه اراک  .ملاقات با خانواده شهید قدبیگی و شهید رضایی مصلح آبادی، نشست قرارگاه فرماندهی دانش بنیان در دانشگاه اراک، جلسه با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین نشست شورای استاندارد استان پایان بخش برنامه های سفر رییس سازمان ملی استاندارد ایران به اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.