احداث حسینیه تخصصی تعزیه در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه مرکزی، محسن غفاری، عضو شورای شهر اراک عصر روز گذشته،۲۰ اسفند‌ماه در مراسم تجلیل از تعزیه‌خوانان دهه پایانی ماه صفر در فرهنگسرای آئینه اراک، گفت: فرزندان ما حسینی هستند و با تبعیت از حماسه حسینی افکار و اذهان خود را ساماندهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعزیه مفهوم پاک عشق ورزی به ائمه هدی(ع) را به نوجوانان و جوانان آموزش می‌دهد، اضافه کرد: تعزیه، عشق و تمامیت یک شیعه است؛ بنابراین با آموختن مبانی بلند نهضت حسینی می‌توانیم به آزادیخواهی و عدالت‌گستری دست یابیم.

غفاری تصریح کرد: حماسه عاشورا به دست شیفتگان آن حضرت قرار داده شده است؛ چراکه تا مردم این حماسه ملی را زنده نگه می‌دارند دستخوش هیچگونه لغزش و کوتاهی نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به احداث حسینیه تخصصی تعزیه و اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری اراک با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اشاره کرد و افزود: شورای شهر و شهرداری این شهرستان تمام ملزومات و ابزارآلات تأسیس این حسینه را تقبل می‌کند.

غفاری با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم جلوی الحاد و کفر بایستیم باید فرهنگ ملی- مذهبی خود را قوی‌تر کنیم، ادامه داد: کشور ما با توجه بر اینکه از سیاست‌های اسلامی برخوردار است برای ایستادگی در مقابل شبیخون فرهنگی نیاز به اسلحه ندارد؛ چراکه اگر نوجوانان و جوانان تحت لوای امام حسین(ع) قرار داشته باشند از تمامی گزندهای زمانه در امان خواهند بود.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، مدیر روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در ادامه، افزود: تعزیه از اثرات بسیار خوبی در ذهن و روان نوجوانان و جوانان ایرانی برخوردار است؛ لذا ممکن است اثری را که یک تعزیه بر روح آنان می گذارد منبر روحانیان نداشته باشد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری که فرمودند؛ تعزیه‌خوانان مبلغان دین هستند، افزود: فعالان عرصه تعزیه در ماه‌های محرم و صفر با ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) جریانات اتفاق افتاده را برای مردم متصور می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینخانی بیان کرد: خواندن تعزیه خدمت به آل‌الله و مردم است؛ چراکه با انجام این هنر ملی وقایع از ذهن مردم پاک نشده و به فراموشی سپرده نمی‌شود.

این مقام مسئول در پایان، افزود: تعزیه خوانان قبل از شروع ایام محرم و صفر به محضر مقام معظم رهبری حاضر می‌شوند و ایشان آنان را برای هرچه بهتر برگزار کردن این هنر ملی و دوری از خرافه‌پرستی هشدار می‌دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.