برگزاری اولین دوره آموزش قرآن ویژه هیئت‌های مذهبی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره در ایام محرم و صفر گفت:  در ۱۳ هیئت مذهبی اراک دوره آموزشی قرآن در رشته‌های مختلف همزمان با ماه محرم و صفر برگزار می‌کند.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری دوره‌های آموزشی ادامه داد: این سازمان با در اختیار داشتن ظرفیت کافی سعی دارد در ترویج فرهنگ قرآنی در ایام محرم برنامه ریزی‌های مناسبی را در دستور کار قرار دهد، توان هیئت‌های مذهبی و عزاداری برای تبلیغ وترویج فرهنگ قرآنی قابل توجه است و این سازمان برای رسیدن به اهداف خود در گام‌های اولیه به برگزاری اولین دوره آموزش کلام وحی ویژه اعضای هیئت‌های مذهبی اقدام کرده است.

حجت‌الاسلام سرلکیان در خصوص رشته‌های این دوره آموزش قرآن گفت: دوره آموزشی یاد شده در در قالب ۱۵ جلسه هفتگی در خصوص مباحث تفسیر، مفاهیم، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه پایان دوره اعطا می‌شود.

وی تعداد قرآن‌آموزان هیئت‌های مذهبی را بین ۲۰ تا ۱۰۰ متغیر دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تازگی این دوره آموزشی استقبال چشمگیر بوده و امیدست سال‌های آینده با درخشش بهتری برخوردار باشد، این دوره آموزشی همزمان با عاشورای حسینی در ۱۳ هیئت مذهبی اراک آغاز و تا نیمه سوم ربیع‌الاول در دو گروه بانوان و برادران در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سرلکیان در پایان ادامه داد: به منظور برقراری هرچه بیشتر انس با کلام وحی و تلفیق این مصحف شریف با مباحث عترت و اهل‌بیت(ع) همچنین در ۱۳ هیئت مذهبی این شهرستان کرسی تلاوت با حضور اساتید شهرستانی برگزار شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.