تئاتر اراک، قربانی صنعت

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، خلیل خسروبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی – گفت: در استان ما مسائل فرهنگی در اولویت سوم و چهارم قرار دارد و دستگاه‌های فرهنگی به لحاظ تأمین بودجه همیشه در مضیقه هستند.

وی با بیان اینکه اولویت در این استان با مسائل عمرانی است، افزود: با اینکه مقام معظم رهبری به کرات بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی تأکید داشته‌اند، ولی این امر در استان ما بسیار کم‌رنگ است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری پیوست فرهنگی در هر زمینه‌ای را سبب حاصل شدن نتیجه مطلوب برشمرد و بیان کرد: یکی از مؤثرترین راه‌ها جهت اشاعه فرهنگ مد نظر در جامعه بهره‌گیری از هنر نمایش است که این جلوه در تئاتر به دلیل نزدیکی هنرمند با تماشاگر بیشتر نمایان می‌شود.

خسروبیگی پنهان ماندن هنر نمایش زیر لایه صنعت استان را از موارد قابل توجه و تعمق برشمرد و افزود: استان اصفهان نیز همانند استان مرکزی استانی صنعتی است ولی به دلیل نگاه فرهنگی مسئولین این استان، مسائل فرهنگی بیشتر مد نظر است.

وی زندگی در شهرهای صنعتی را به دلیل خشکی کار و چهره صنعت در حال حرکت به سمت غیر قابل انعطاف شدن شهروندان عنوان و بیان کرد: نقطه مقابل صنعت، هنر است که انعطاف و لطافت خاصی به همراه دارد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: در شهر و استانی صنعتی باید جهت جلوگیری از تغییر فرهنگ ایرانی  ‌و نیز رفع خستگی روحی شهروندان که خود تبعاتی را به همراه دارد از هنر استفاده شده و بهره بیشتری از آن برده شود.

خسروبیگی ضمن اشاره به این نکته که کمبود بودجه از مسئولیت فرهنگی حوزه هنری در ارائه آثاری فاخر مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی نمی‌کاهد، افزود: ما در این راستا جذب هنرمندان جوان و مستعد را دنبال می‌کنیم که بتوانیم آثار فاخری را ارائه دهیم .

وی تصریح کرد: گروه‌های نمایشی چند ماه با عشق و علاقه جهت ارائه یک اثر کار می‌کنند ولی در ادامه حتی حداقل هزینه‌های آنها تأمین نمی‌شود و این گروه‌ها نمی‌توانند آن‌طور که مد نظر است کارهای بعدی را ارائه دهند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی تأثیرگذاری هنر نمایشی را منوط به ارتباط منسجم هنر و مخاطب دانست و بیان کرد: زمانی که بودجه و اقتصاد هنر نمایشی در استان ضعیف است هنرمند تنها شاید یک یا دو اثر در سال آن هم در قالب جشنواره‌ها ارائه دهد که این شرایط ارتباط مخاطب و هنرمند را قطع می‌کند.

خسروبیگی استقبال مردم در زمان ارائه آثار جشنواره‌ای مانند صحنه را نشانگر نیاز و علاقه شهروندان به این هنر دانست و افزود: مردمی که از کار تکراری و روزمره خسته شده‌اند، به دنبال تفریحی سالم هستند تا خستگی را برای ساعاتی از آن‌ها دور کند و هنر نمایش به صورت موثری جوابگوی این نیاز است.

وی در نظر گرفتن یارانه برای هنرمندان را گامی در جهت بهبود اوضاع نمایش در استان دانست و بیان کرد: این امر سبب می‌شود کارها با تداوم و کیفیت بهتری ارائه شود و جامعه نیز با حضور در سالن‌های نمایش و بهره‌گیری از هنر از تنش‌هایی که صنایع سبب شده‌اند، دور شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.