اختلالات بینایی در ۸ درصد از کودکان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، کیانوش امینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح بینایی‌سنجی و تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان مرکزی در سال جاری آغاز شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از کم‌بینایی و نابینایی کودکان هدف عنوان کرد و افزود: از هر یکصد کودک، یک نفر در اثر تنبلی چشم و عدم پیشگیری دچار کم‌بینایی یا نابینایی مطلق می‌شوند.

امینی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه تا پایان آذرماه سال جاری در تمامی پایگاه‌های بینایی‌سنجی سراسر استان ادامه دارد، گفت: به توصیه کارشناسان، کودکان در سه نوبت ۳ تا ۴، ۴ تا ۵ و ۵ تا ۶ سالگی باید مورد معاینه قرار گیرند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: عدم تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم می‌تواند موجب کاهش دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود، در حالی که با تشخیص و درمان به موقع چشم دید کامل خود را به دست خواهد آورد.

وی یادآور شد: امسال در استان مرکزی بیش از ۶۳ هزار کودک ۳ تا ۴ سال برای این طرح پیش‌بینی شده است و در سال گذشته ۵۶ هزار کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته‌اند که امسال نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کودکان استان مرکزی تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری در تمامی مسائل اجتماعی از اولویت‌های بهزیستی است و این سازمان توانسته با آموزش‌های مختلف در موضوع‌های گوناگون همچون مهارت‌های زندگی، اقتصادی، خانواده، پیشگیری از خشونت‌های خانوادگی، مشاوره خانواده و ازدواج از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.