سند دار شدن ۱۵۰۷ هکتار اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حامد یحیی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی مجوز دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی فعال هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی صنعتی استان سند مالکیت دریافت کرده‌اند و سال گذشته سند مالکیت برای یک‌‌هزار و ۵۰۷ هکتار از اراضی صادر شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از پنج هزار هکتار از اراضی نیز تاکنون سند تفکیکی دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در سال گذشته سند تفکیکی برای یک‌‌هزار و ۱۴۳ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی صادر شده است.

یحیی ادامه داد: استان مرکزی در حال حاضر بین استان‌های کشور صاحب رتبه پنجم در بخش صنعت است.

به گفته وی، این استان در صنایع بزرگ و مادر مانند ماشین‌سازی، آلومینیوم‌سازی، کمباین‌سازی، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه حرارتی، نیروگاه آب سنگین و … نیز دارای رتبه دوم است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: یک‌‌هزار و ۲۹۹ واحد تولیدی و کارگاهی در زمینه تولید مواد شیمیایی، خوراکی، دارویی، لوازم برقی و الکترونیک، صنایع فلزی و غیرفلزی، پارچه‌بافی و … در این استان فعالیت دارند.

یحیی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده برای فعالیت این واحدها بالغ بر ۱۷ هزار و ۷۴۸ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال بوده است، ادامه داد: میزان اشتغال شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۲۸ هزار و ۱۲ نفر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.