استان مرکزی همنوای عاشورا در شام غریبان

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، شام غریبان بعد از بهت عصر عاشورا و به یاد کودکان در انتظار پدر امام حسین (ع) همچون سنوات گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه ها، مساجد، آستان متبرک امامزادگان و تکیه های مختلف در سراسر استان مرکزی توسط عزاداران حسینی برگزار شد.

برپایه این گزارش، عزاداران حسینی در سراسر استان مرکزی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم روضه خوانی، آتش زدن خیمه ها، سینه زنی و مداحی را در سوگ حسین فاطمه (س) به جا آوردند.

مراسم شام غریبان در شامگاه عاشورا همراه با عزاداری دسته های سینه زنی، روشن کردن شمع و حمل آن توسط کودکان، نوحه خوانی و نخل گردانی در برخی از شهرهای استان در میان خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار شد.

شام غریبان امسال هم به یاد غریبی کودکان حسین (ع) و به یاد شجاعت امام حسین (ع) و یاران با وفایش توسط پیروان آن امام همام برگزار شد.

در این مراسم دسته های عزاداری با روشن کردن شمع، زدن سینه و نوحه خوانی به سمت مساجد، تکیه ها، حسینیه ها و امامزادگان حرکت کردند و در آنجا با خاموش کردن شمع و آتش زدن خیمه ها شام غریبان امام حسین (ع) را به سوگ نشستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.