اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در سخنرانی پیش از نماز ظهر عاشورا در اراک، ضمن آرزوی سلامتی و نجات از ظلم برای تمامی مسلمانان در جهان اظهار داشت: اقامه نماز مهمترین چراغ راه مسلمانان و رهروان راه سید و سالار شهیدان است و نخستین چیزی که در قیامت از آن سوال می شود نماز است.

وی اظهار داشت: با اقامه نماز ظهر عاشورا دست توسل به سوی سیدالشهدا دراز می کنیم و از خدا می خواهیم ما را در زمره یاران و ارادتمندان امام حسین(ع) قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان امام حسین (ع) به سبب کینه ای که از عدالت امیرالمومنین(ع) بر دل داشتند، این دشمنی را تمام و کمال در صحرای کربلا با امام حسین(ع) و یارانش نشان دادند.

در روز عاشورا دسته جات و هیات های عزاداری سرور و سالار شهیدان در استان مرکزی و شهر اراک از صبح به سینه زنی و زنجیرزنی مشغول بوده و هنگام نماز ظهر عاشورا در مصلای بیت المقدس اراک حضور یافته و نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و اقامه نماز ظهر عاشورا در نقاط شهری کوچک و بزرگ و روستاهای استان مرکزی نیز برگزار شد.

طی این مراسم همچنین مرثیه سرایی و نوحه خوانی در ماتم و عزای سالار شهیدان و یارانش با حضور گسترده مردم و عزاداران حسینی برگزار شد و پس از اقامه نماز ظهر عاشورا عزاداری هیات های مذهبی مجددا از سر گرفته شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.