پای درد دل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک!!!!

مرکزی دیلی : راستی به نظر شما در حالیکه امور خیلی از ادارات بدون رییس هم می گذرد و در شرایطی که قرار است مشکلات باشند فلسفه وجودی برخی پست های مدیریتی و حقوق های چند ده میلیونی چیست؟

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهراحمدی ظهر دیروز در نشست بحث و تبادل نظر سمن‌های حوزه سلامت با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: بیمارستان ولی عصر (عج) اراک یکی از بزرگترین مراکز درمانی و آموزشی اراک است، اما نبود امکانات، تجهیزات و فضای مناسب برای بیماران باعث شده تا شرمنده مراجعه‌‌کنندگان باشیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در برخی از موارد به دلیل نبود تخت بستری، بیماران در راهرو بستری می‌شوند که این مسئله ما را بسیار آزرده خاطر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تمایل دارد از ظرفیت و پتانسیل‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت استفاده کند.

به گفته وی هم‌اکنون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور با مشکلات بسیاری روبرو هستند که مشکلات دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور بیشتر و پیچیده‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته برخی از مشکلات دارویی، درمان و بدهی‌های سنگین این دانشگاه کاهش پیدا کرده، اما همچنان با مشکلات بسیاری دست به ‌گریبان هستیم.

طاهراحمدی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک وارث مشکلات درمانی و بهداشتی است و یقیناً به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات خود را برطرف کنیم، افزود: بسیاری از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد رفع خواهد شد و این دانشگاه بدون حمایت این گروه‌ها موفق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک دست نیاز خود را به سوی سازمان‌های مردم‌نهاد دراز می‌کند و امیدواریم با افزایش تعامل و مشارکت‌ها از میزان مشکلات این دانشگاه کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان با ساخت مرکز اقامتی برای همراهان بیماران سرطانی که از شهرهای دیگر به اراک مراجعه می‌کنند، کمک بسیار خوبی به دانشگاه علوم پزشکی کرده است.

طاهراحمدی بیان کرد: انجمن حمایت از بیماران ام‌اس نیز با مشارکت در انتقال بخشی از واحد دیالیز بیمارستان ولی عصر (عج) کمک بسیار خوبی را در تسریع روند ساخت این مرکز در ساختمان جدید این بیمارستان کرده، زیرا ادامه پروژه در ضلع جنوبی وابسته به جابه‌جا شدن بخش دیالیز بود که خوشبختانه بخشی از این موضوع با مشارکت این انجمن انجام شد.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: این بیمارستان با ۶۴ تخت بستری به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌کند که این تعداد تخت پاسخگوی نیاز بیماران و مراجعه‌‌کنندگان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بر همین اساس اجرای فاز دوم این بیمارستان آغاز شد که مجمع خیرین سلامت استان برای اتمام ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده و متعهد شده‌اند طی دو سال فاز دوم این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

طاهراحمدی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت انگیزه بالایی برای حل مشکلات درمانی کشور دارند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه منابع مالی خوبی برای بخش درمان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته که در استان مرکزی طی ۱۶ ماه گذشته ۷۰ میلیارد تومان در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم، هتلینگ و… هزینه شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه برای خرید تجهیزات، ساخت مراکز درمانی و… اعتباری در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار ندارد که برای این مهم باید از دیگر ظرفیت‌های موجود در کشور مانند مجمع‌های خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک مکاتبات زیادی را با استانداری مرکزی داشته، اما تاکنون اعتباری برای انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی از سوی استانداری و وزارت بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار نگرفته است.

طاهراحمدی تاکید کرد: این دانشگاه آمادگی دارد در اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی با انجمن‌های حوزه سلامت همکاری داشته باشد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.