تدوین ۸۰ کاربرد علامت استاندارد در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، سید سعید میر نظامی روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملی استاندارد افزود: به منظور کیفی سازی و افزایش شاخص های استاندارد محصولات تولید شده دراستان، امسال صدور ۸۴ فقره پرونده کاربرد علامت استاندارد در حوزه کاری این اداره کل بوده که تاکنون ۸۰ فقره محقق شده است.
وی ادامه داد: تمدید ۳۰۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز از دیگر خدمات ارایه شده توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی گفت: یکهزار و ۳۷۵ بازرسی از واحد های تولیدی در سال جاری پیش بینی شده که ۸۲۱ مورد آن اجرایی شده است.
میرنظامی، یکهزار و ۵۳۵ نمونه برداری از محصولات تولیدی در استان را از دیگر برنامه های های این اداره کل عنوان کرد.
وی از اجرای پنج هزار بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی در سطح استان خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال، دو هزار و ۳۰۲ فقره کالا مورد بازرسی قرار گرفته است.
میرنظامی ادامه داد: مردم و جامعه با مطالبه استاندارد سازی کیفی محصولات تولیدی، وظیفه تولید کنندگان و ناظران را دو چندان می کنند.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: اخلاقمداری و حمایت از حقوق به حق مصرف کنندگان توسط تولید کنندگان به خودی خود کیفیت بخشی در استانداردها را محقق می کند.
میر نظامی گفت: تدوین ۲۰ استاندارد جدید در یک سال اخیر از اهم تکالیف اداره کل استاندارد استان مرکزی بوده که تا کنون ۱۲ مورد از آن اجرایی شده است.
وی افزود: تبدیل هر ضابطه فنی به استاندارد بر خلاف تصور همگان، کار درستی نیست بلکه استاندارد های محصولات یا کالا و خدمات هدفمند و با برنامه باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.