تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری عصر امروز در نشست امربه معروف و نهی از منکر شهرستان اراک با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با فرارسیدن دهه نخست ماه محرم اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌ها مقرر شده که برنامه‌هایی نظیر تجمع بزرگ جامعه بدون منکر و لبیک یا حسین(ع)، راهپیمایی دو منظوره در دفاع از مدم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدام های وحشیانه رژیم صهیونیستی و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پس از اقامه نماز جمعه از خیابان دانشگاه تا ابتدای خیابان سلمان فارسی برگزار شود.

وی افزود: امربه معروف‌و نهی از منکر همواره به عنوان مکانیزم کنترل‌و نظارت همگانی‌در اسلام مورد توجه بوده و با طرح آن می‌تواند اصلاحات درونی و بیرونی را در جامعه حاکم سازد.

فرماندار اراک تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف‌و نهی از منکر دانسته است و آن دو را بر فریضه‌های دیگری چون اقامه نماز و پرداختن زکات مقدم داشته و فرموده است مردان و زنان مؤمن، اولیای یکدیگرند که امر به معروف‌و نهی از منکر می‌کنند و نماز را برپا و زکات می‌پردازند.

بختیاری با اشاره به نقش امربه معروف در ایجا امنیت در جامعه گفت: امر به معروف‌و نهی‌از منکر در آموزه‌های دینی از جایگاه بلندی برخوردار است‌و هیچ اعمالی نمی‌تواند با امر به معروف‌و نهی‌از منکر برابری کند زیرا این دو فریضه و نقش بنیادین در امنیت اخلاقی و معنوی جامعه اسلامی دارد.

وی ادامه داد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه‌و تعهدی که باید در پذیرش مسؤلیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: این مطلب در فقه اسلامی تحت عنوان امربه معروف‌و نهی‌از منکر مطرح شده و از مهمترین مبانی تفکرسیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود.

بختیاری محرم را بهترین فرصت برای ترویج امربه معروف در جامعه دانست و گفت: ماه محرم و سوگواری سیدالشهداء بهترین زمان و فرصت برای ترویج و اشاعه امربه معروف است چراکه جامعه آمادگی پذیرش آن را دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.