خطبه‌های ائمه‌جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان مرکزی، حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مصلی دانش آشتیانی این شهرستان اقامه شد، با عرض تسلیت شهادت حجاج بیت‌الله حرام اظهار داشت: غم انگیزترین حادثه در تاریخ حج امسال رقم خورد، ‌زشت‌ترین رفتار را ماموران و رسانه‌های آل‌سعود و حامیان آن‌ها انجام دادند چراکه این افراد حرمت خانه را شکستند و به ‏مهمانان خدا بی‌حرمتی کردند، به‌گونه‌ای که آن‌ها تشنه جان دادند.

وی افزود: آل‌سعود به‌دنبال راهی برای مقصر ‏نشان‌دادن حجاج است، درحالیکه حادثه منا نشانه بی‌کفایتی حکام سعودی است و آنچه امسال اتفاق افتاد امری طبیعی نبود بلکه نشان‌دهنده محض بی‌کفایتی حکام ‏سعودی است.

نیشابوری تصریح کرد: متاسفانه سازمان‌های حقوق بشری چشم‌ها را بر ۵ هزار کشته روی هم گذاشتند و دم نزدند که البته سخنان کوبنده ‏مقام معظم رهبری سعودی ها را وادار به تسلیم کرد و همین سیاست را باید با دنیا دنبال کرد زیرا دنیا جز حرف قاطع و منطقی نمی‌فهمد.

وی خاطرنشان کرد: نرمش و کوتاه‌آمدن برابر استکبار و نوکران آ‌ن‌ها جز ذلت و از دست‌دادن حقوق ملت، چیزی را به همراه ندارد. دیپلماسی عزت و اقتدار رهبر معظم انقلاب در برابر دیپلماسی التماس برتری خود را به‌خوبی نشان داد که باید قدر اقتدار ولایت و رهبری را بدانیم؛ قدردانی اقتدار ولایت و رهبری به حرف ‏نیست بلکه به عمل به سفارشات و دستورات ایشان است. ‏

امام جمعه شهرستان آشتیان با تبریک روز نیروی انتظامی گفت: این هفته فرصتی است تا زحمات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر به‌عمل آید زیرا نیروی ‏انتظامی در صف اول فداکاران به نظام و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم هستند و مهم ترین کار نیروی انتظامی استقرار و تامین ‏امنیت است.

امام جمعه خمین: سخنان رهبری خطاب به آل سعود در اوج صراحت، اقتدار و قدرت بود

جت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه خمین با اشاره به عید غدیر و اهمیت آن برای مسلمانان اظهار داشت: رخداد غدیرخم برای تمام جهانیان اتفاقی مهم و قابل توجه است و تنها مختص تشییع نیست بنابراین باید فرهنگ غدیر و مفاهیم دینی آن برای همه تبیین شود تا پیامی بزرگ و مهم را به جهانیان منتقل کند.

وی افزود: باید سعی ما در این باشد که اسلام ناب محمدی را در جامعه نهادینه کنیم و در این راستا می‌توانیم ابعاد عبادی، سیاسی، اسلامی و آموزه‌های اسلامی و قرآنی این واقعه را با اجرای برنامه‌های مختلف معنوی برای مردم تبیین کنیم تا بتوانند درک درستی از این واقعه مهم و تاریخی داشته باشند.

امام جمعه خمین تصریح کرد: خداوند با محول کردن وظیفه امامت و ولایت به امام علی (ع) اسلام اصیل را به مردم هدیه داد و امام علی (ع) اسلام اصیل را که بر مبنای برابری و مساوات و رعایت حقوق مردم است پایه‌ریزی کرد.

وی بااشاره به عیدغدیرخم گفت: بازسازی غدیرخم در سراسر کشور از راه‌هایی است که سبب تبیین فرهنگ غدیر برای مسلمانان می‌شود همچنین سبب می‌شود تا مردم واقعه غدیر را ملموس‌تر دریابند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: وسعت علم امام علی (ع) به اندازه دریا و دانش ما همچون قطره‌ای در برابر این دریای با عظمت است همچنین امام علی (ع) یکی از مورد اعتمادترین اصحاب پیامبر، همراه پیامبر در همه عرصه‌ها و یکی از باتقواترین افراد آن زمان بوده است.

وی افزود: از جمله مقام‌هایی که خداوند به پیامبر اکرم(ص) عطا کرده ولایت، امامت، نبوت و رسالت بوده است که پیامبر از جانب خداوند مقام ولایت را به حضرا علی(ع) واگذار کرده است.

امام جمعه خمین بااشاره به حادثه منا گفت: جهان اسلام به‌ویژه ایران اسلامی هرگز از فاجعه منا چشم‌پوشی نمی‌کند زیرا در این فاجعه حجاج زیادی با بی‌عدالتی و مظلومانه در خانه امن الهی کشته شدند و در این راستا خانواده‌های زیادی داغ‌دار شدند دولت ایران همچنان منتظر پاسخگویی عربستان است.

وی ادامه داد: مشخص شدن زوایای پنهان این فاجعه نیازمند تحقیق یک گروه حقیقت یاب است تا عوامل غفلت آل‌سعود را برررسی و جنایتکاراند را محاکمه کند.

حجت الاسلام حسینی آل سعود را خائن حرمین شریفین نامید و تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری خطاب به آل سعود در کمال صراحت، اقتدار و قدرت بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.