مدیرکل حفاظت محیط زیست استان: ایرالکو باید از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا تمکین کند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: پیگیری این موضوع در دستور کار جدی استاندار و کارگروه کاهش آلودگی هوا قرار دارد و در نیمه مهر ماه سال جاری نیز جلسه رسیدگی مشترک با مسئولان این شرکت برگزار خواهد شد.

 وی بیان کرد: شرکت ایرالکو آلاینده است و در آلوده شدن هوای اراک تاثیر دارد که باید وضعیت این صنعت و دیگر صنایع مشابه در سطح استان مشخص و تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: امروزه استان مرکزی به دلیل فعالیت تعداد محدودی از واحدهای صنعتی آلاینده به آلوده بودن در سطح کشور مشهور شده که این امر حقوق معنوی استان را زیر سوال برده است.

ابراهیمی‌کارنامی با تاکید بر اینکه اداره کل محیط زیست با هماهنگی‌های صورت گرفته مصمم است تا با واحدها و صنایع آلاینده برخورد کند، افزود: اگر واحدهای صنعتی آلاینده در اجرای مصوبات همکاری لازم را داشته و با محیط زیست تعامل مناسبی در راستای کاهش آلایندگی برقرار کنند، قطعاً اداره کل محیط زیست نیز با این واحدها همکاری خواهد کرد و در غیر این صورت از طریق قوه قضائیه اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون گزارشی از عملکرد شرکت ایرالکو و املاح معدنی ایران تهیه و در اختیار استاندار مرکزی قرار گرفته که انتظار داریم تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شود، زیرا این تصمیمات به نقشه راهی برای برخورد با این دو صنعت خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف در محیط زیست مقابله با آلایندگی هوا و حفظ محیط زیست استان است، تاکید کرد: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته و با اقداماتی که در سطح شهر اراک صورت گرفت شاهد کاهش میزان آلودگی هوا بوده‌ایم.

ابراهیمی کارنامی گفت: خوشبختانه دولت یازدهم در راستای حفاظت از محیط زیست اقدامات بسیار خوبی را از قبیل توزیع بنزین یورو چهار، مدیریت واحدهای صنعتی و گازسوز کردن کوره‌های آجرپزی و… در استان مرکزی به اجرا درآورده تا از وضعیت اضطرار در هوای اراک خارج شویم.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال مصوبات جدید در حوزه محیط زیست نیستیم، زیرا در طی سال‌های گذشته موارد بسیاری به تصویب رسیده است، در واقع ما به دنبال اجرایی کردن این مصوبات هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: معادن استان در یک منطقه متمرکز شده‌اند که به جاذبه‌‌های زیرزمینی آسیب‌های زیادی را وارد کرده است.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: استان مرکزی یکی از کانون‌های حساس به فرسایش بادی تبدیل شده است که در صورت ادامه روند کاهش آب در تالاب میقان می‌تواند به یکی از کانون‌هایی تبدیل شود که کنترل و مهار ریزگردها در آن مشکل باشد و باید برای حل مشکل آن برنامه‌ای مدون در دستور کار قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی نیز تعامل خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: اصلاح ساختارهای محیط زیستی در استان ضروری است که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی با مشارکت و تعامل خوب در این مسیر حرکت کنند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد برخوردار است که با فعالیت‌های مستمر خود و در صورت حمایت از این تشکل‌ها می‌توانیم وضعیت محیط زیست را بهبود بخشیم.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.