عبداللهی: زنان و مردان با واقع‌نگری از تقویت شبهات دشمن جلوگیری کنند

به‌ گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، ۱۶ فروردین، در مراسمی که به منظور سالروز ولادت حضرت فاطمه مرضیه(س) و گرامیداشت مقام زن در این مرکز برگزار شد، گفت: بانوان مسلمان در تمامی اعصار و در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بانوان منشأ آرامش در خانواده هستند، اظهار کرد: زمانیکه زنان از چنین قدرت بی همتایی برخوردارند می‌توان انتظار داشت جامعه نیز با آرامش توأم باشد، امروزه دشمنان با برپا کردن موج فرهنگی متناقض با شئونات اسلامی قصد دارد این آرامش را برهم زند که با بیداری بانوان فهیم خنثی شده و می‌شود.
حجت‌الاسلام عبداللهی فلسفه وجودی خلقت و مأموریت ذاتی زنان را برقراری آرامش دانست و تصریح کرد: بدون تردید اگر آرامش و آسایش در جامعه‌ای حکمفرما شود آن جامعه از بسیاری از فتنه‌ها در امان خواهد بود، تربیت فرزندان در کمال آرامش توسط مادران متعهد به آسایش اجتماع در ابعاد مختلف منتج خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت بالای بانوان اشاره کرد و افزود: بانوان به لحاظ فیزیکی ظریف و شکننده تعریف می‌شوند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد آنها در لحظات سخت زندگی بسیار قدرتمندتر از آقایان عمل می‌کنند.
حجت‌الاسلام عبداللهی مطرح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد دختران جوان در رفع اختلافات خانوادگی بسیار تأثیرگذارتر از پسران هستند، آنها در لحظات بحرانی به کمک والدین از بروز مشکلاتی نظیر طلاق جلوگیری می‌کنند.
وی صبوری را از دیگر شاخصه های رفتاری بانوان برشمرد و اظهار کرد: زنان چه در محیط خانه و چه در محیط کار وظیفه‌ای را که برعهده می‌گیرند با صبوری و سعه صدر به نحو احسن انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام عبداللهی به شبهات ایجاد شده توسط دشمنان در مباحث اعتقادی اشاره کرد و گفت: بدون تردید هستند افرادی در جامعه که برای رفع شبهات تربیت می‌شوند، اما گاهی این شبهات مانند تفاوت‌های فردی و جسمی زنان و مردان به‌ حدی ابتدایی‌اند که انتظار می‌رود بانوان و آقایان نسبت به این مباحث اشراف کامل داشته باشند.
وی ادامه داد: زنان و مردان باید واقع بین باشند و نسبت به تفاوت‌های فردی و ارگانیکی دقت لازم را داشته باشند، امروزه دشمن قصد دارد با شبهه‌افکنی در خصوص تفاوت بانوان و آقایان اذهان عموم را متشنج کند، وظیفه همگان است که نسبت به احکام و مبانی دینی آگاهی کسب کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان، اضافه کرد: دین مبین اسلام با ظرافت و دقت کافی برخی از تکالیف را برعهده زن و برخی دیگر را بر مردان تکلیف کرده، آموزه‌های دینی مسیر سعادت را به انسان نشان داده و وجود چنین تفاوت‌هایی است که زندگی را شیرین‌تر می‌کند.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از ۵ تن از بانوان بازنشسته دادگستری تجلیل به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.